نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تربت حیدریه در انتظار تامین اعتبار

معاون سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت‌ حیدریه گفت: ناوگان اتوبوسرانی این شهر دارای ۲۹ دستگاه خودرو با میانگین سنی ۱۲ و نیم سال است که تعمیر و بازسازی آنها ۵۲۲ میلیارد ریال نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، محسن قندهاری، اظهار کرد: آخرین اتوبوس جدیدی که به این ناوگان افزوده شده مربوط به سال ۱۳۹۰ است در حالی که میانگین مطلوب عمر یک دستگاه اتوبوس شهری ۱۰ سال است.

وی با بیان اینکه دولت از سال ۹۰ بابت خرید اتوبوس، یارانه‌ای به شهرداری‌های کشور پرداخت نکرده است، تصریح کرد: مدیریت شهری در کلانشهرها قادر به تهیه اتوبوس است در حالی که شهرداری تربت‌حیدریه از منابع داخلی خود در سال‌های ۹۵ و ۹۶ ناوگان اتوبوسرانی درون شهری را بازسازی کرد.

معاون سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت‌ حیدریه با بیان اینکه اتوبوسرانی جزو شرکت‌های زیان‌ده شهرداری این شهر است، خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۹ دستگاه اتوبوس موجود ۱۳ دستگاه متعلق به شهرداری و بقیه مربوط به بخش خصوصی است که بابت ۱۳ دستگاه یاد شده ماهیانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال زیان به شهرداری تحمیل می‌شود، البته بخش خصوصی فعال در این بخش نیز از میزان درآمد خود راضی نیست.

قندهاری اضافه کرد: تمایل اندک شهروندان به استفاده از اتوبوس در جابجایی درون شهری، فرسوده بودن و کمبود تعداد اتوبوس‌های فعال در خطوط مختلف از عوامل مهم زیان‌دهی ناوگان اتوبوسرانی این شهرداری بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 405344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.