۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
تهیه طرح جامع خمین

شهردار خمین از تهیه طرح جامع حریم شهرسازی این شهر و ارایه آن از سوی مشاور خبر داد و گفت: این طرح شامل نقشه پهنه‌بندی حریم شهر، مطالعات جغرافیایی، بررسی مسائل پایه طرح، شناخت طرح موجود، تحلیل وضع موجود شهر، تدوین برنامه راهبردی توسعه، ارایه پیشنهادات و تهیه نقشه جامع شهرسازی است.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضییان، اظهار کرد: طرح جامع حریم شهرسازی خمین برای شهرداری کاربردی است و اساس و محور توسعه پایدار شهر محسوب می‌شود و برای تهیه آن مطالعات بسیاری انجام  و تمام ابعاد شهر بررسی شده است.

وی با بیان اینکه برای تهیه این طرح جامع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: تصویب و ابلاغ این طرح می تواند تحولی بزرگ در تعیین تکلیف روند و سیر توسعه شهری خمین ایجاد کند.  

شهردار خمین طرح جامع شهر خمین را نقشه راه توسعه آتی شهر دانست و گفت: با تکیه بر این طرح می‌توان نسبت به طراحی و اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی شهری و انجام  برنامه های توسعه محور اقدام کرد.

مرتضیان با اشاره به تهیه نقشه‌های ازبلیت(سازه‌ای) تاسیسات آب و برق تمام پارک‌های این شهرستان، افزود: این نقشه‌ها مطالعه و بررسی لوله‌های آب، تاسیسات برق پارک‌ها، مشکلات پارک، مساحت فضای سبز و جدولکاری را آسان کرده است.

مرتضییان نقشه‌های ازبیلت پارک‌ها را مشخص کننده تاسیسات آب و برق، پلان کف، شکل هندسی، جدولکاری، سنگ ‌فرش، مساحت فضای سبز، مساحت گل‌کاری پارک بیان کرد.

وی ادامه داد: نقشه‌های ازبیلت شامل ۱۷ پارک عمومی و محلی در سطح شهر نظیر پارک شهید مدرس، شهید بهشتی، بوستان مادر، آزادی، بعثت، بوجه و بانوان به مساحت ۱۲ هکتار می‌شود.

شهردار خمین با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون ریال برای  تهیه این نقشه ها هزینه شده است، یادآور شد: مطالعه و پیمایش پارک‌های این شهر به مدت چهار ماه توسط کارشناسان انجام  شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 405339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.