آمار روزانه تولیدات خودرویی بیش از ۴ برابر شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمار مثبت تولیدات کشور در عموم اقلام کالایی، مؤید نکته مهمی است و امروز شاهد آن هستیم که فقط در بخش خودرویی و با تدابیر اتخاذ شده آمار روزانه تولیدات بیش از چهار برابر شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، رضا رحمانی اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که در تحریم های اعمال شده به کشورمان، بخش تولید و صنعت، پیشران و هدف اول محدودیت ها بوده و از این منظر نتایج بدست آمده بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به توان و ظرفیت های بخش خصوصی، امروز یک پارامتر تعیین کننده در کاهش آثار تحریم هاست. امسال یکی از سیاست های کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه امور، افزایش همکاری ها با تشکل های بخش خصوصی بوده که خوشبختانه نتایج آن در روند تثبیتی و حتی توسعه ای تولیدات کشور کاملا ملموس است.

وزیر صمت گفت: امروز ضرورت دارد برخی دستگاه ها و بخش های موثر در حوزه تولید در روند تصمیم گیری خود، شرایط ویژه کشور را لحاظ کنند و از بخشی نگری مفرط که آفت کارهاست به جد پرهیز کنند.

رحمانی با اشاره به خبر اخیر در خصوص بازگشت به کار عده کثیری از نیروهای بخش خودروسازی کشور، گفت: این آمار از سوی دبیر انجمن قطعه سازان خودرو اعلام شده و برای تمامی تلاشگران حوزه صنعت خبری مسرت بخش است که حتما باید در سایر بخش ها نیز شاهد ظهور و بروز این اتفاق خجسته باشیم و نباید فراموش کنیم که این موارد در کنترل بعد روانی تحریم ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

عملکرد ستاد تنظیم بازار بعد از اصلاح قیمت بنزین قابل توجه بود

وزیر صمت در ادامه جلسه شورای معاونین این وزارتخانه با اشاره به گزارش ارائه شده از اقدامات ستاد تنظیم بازار کشور و تحلیل وضعیت بازار در ۹ ماهه سال جاری، گفت: ستاد تنظیم بازار کشور در یکسال گذشته عملکرد خوبی داشته و این عملکرد بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین کاملا قابل توجه بوده است که خوشبختانه مورد تایید بخش های مختلف کشور نیز است.

رحمانی خاطرنشان کرد: در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان که پیش روی ماست، کنترل دقیق فرآیندهای تولید، تامین و همچنین بخش توزیع، باید در دستور کار ویژه قرار گیرد و با تشریح اصولی اقدامات مناسب انجام گرفته، بیش از پیش حمایت و مشارکت عمومی را در اجرای سیاست های تنظیمی بازار جلب نماییم.

کد خبر 405338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.