افزایش ۱۵ درصدی مسافران ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش هزینه‌ای در نرخ کرایه اتوبوس‌ها نداشته‌ایم، گفت: به طور میانگین میزان استفاده مسافران از ناوگان اتوبوسرانی حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سجاد سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به میزان استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی پس از افزایش نرخ بنزین، اظهار کرد: طبق آمارهای میدانی به دست آمده، به طور میانگین میزان استفاده مسافران از ناوگان اتوبوسرانی حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه استفاده از اتوبوس و تاکسی‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی، زمینه‌ساز تسهیل سفرهای درون‌شهری در کلانشهر کرمانشاه است، خاطرنشان کرد: افزایش هزینه سوخت شامل ناوگان دیزلی نبوده و بنابراین هیچ‌گونه افزایش هزینه‌ای در نرخ کرایه اتوبوس‌ها نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه در شرایط نسبتا خوبی قرار دارد، گفت: سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه دارای ۲۲۰ دستگاه اتوبوس است که مالکیت این اتوبوس‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم، اما تحت نظارت این سازمان می‌باشند. با توجه به فرسودگی تعداد قابل توجهی از اتوبوس‌ها،  سعی داریم با جذب سرمایه‌گذار جدید و یا اعطای وام‌های کم‌بهره در جهت نوسازی آن قدم برداریم.

سلیمانی با بیان اینکه ۹۵ درصد خودروهای تاکسیرانی کرمانشاه دوگانه‌سوز هستند، تصریح کرد: شهر کرمانشاه با حدود یک میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۹ هزار دستگاه تاکسی است. در بحث تاکسی تاکنون تغییر قابل محسوسی در خصوص افزایش مسافر حاصل نشده است، شاید یکی از دلایل آن، خودروهای مسافربر شخصی غیرمجاز دوگانه‌سوز بوده که کماکان برای تاکسی‌ها ایجاد مزاحمت کرده و به نحوی کسب و کار تاکسی‌داران را به مخاطره می‌اندازند.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه سهمیه سوخت برای تاکسی‌های دوگانه‌سوز ۲۰۰ لیتر و خودروهای بنزینی ۴۰۰ لیتر در ماه است، از رانندگان ناوگان بزرگ تاکسیرانی درخواست کرد که مثل همیشه همراهی و همکاری لازم را تا اعلام نرخ رسمی، با این سازمان داشته باشند.

کد خبر 405332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.