باید مانع سوءاستفاده داعش از شرایط فعلی عراق شویم

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق در دیدار با رهبر حزب دموکرات کردستان گفت که اربیل و بغداد در هماهنگی کامل با یکدیگر در تمامی موضوعات قرار دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از السومریه نیوز، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق امروز (شنبه) وارد اربیل شد و با مسئولین منطقه کردستان عراق از جمله «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در بیانیه دفتر عبدالمهدی آمده است که در این دیدار، دوطرف در خصوص روابط اربیل و بغداد و لزوم مشروع دانستن اعتراضات مسالمت‌آمیز و بحران‌های حال حاضر در منطقه و همچنین موضوع حضور نیروهای خارجی در عراق بحث و گفت‌وگو کردند.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق همچنین تأکید کرد که اربیل و بغداد در تمامی موضوعات از جمله مسائل داخلی و خارجی به یکدیگر اعتماد کافی دارند و در جریان بحران حال حاضر در عراق نیز باید با یکدیگر همکاری کرده و هماهنگ باشند و مانع از سوءاستفاده داعش شوند.

عبدالمهدی افزود: «ما از ابتدا نیز اعلام کردیم که در روابط خارجی روابط متوازن با تمامی کشورها برقرار می‌کنیم و در سیاست محوربندی‌ها وارد نمی‌شویم. ما خواهان دشمنی با هیچ کس از جمله ایالات متحده نیستیم.»

در این دیدار «مسعود بارزانی» نیز گفت که اربیل در جریان میزان سختی‌هایی که بغداد با آن روبه رو شده، است و با هر تصمیمی که منافع عراق و ثبات و حاکمیتش را حفظ کند، همراه است.

پیش از این یک منبع عراقی به وبگاه «بغداد الیوم» گفته بود که نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق به منظور بررسی چند پرونده با مقامات منطقه کردستان عازم این منطقه شده است و موضوعات مهمی مثل انتخاب نخست‌وزیر جدید یا امکان باقی ماندن وضعیت کنونی تا فرا رسیدن دوره انتقالی در دیدار با مقامات منطقه کردستان بررسی می‌شود.

همچنین «تنش آمریکا با ایران و تمایل کُردها برای باقی ماندن نیروها و پایگاه‌های آمریکایی» از جمله موضوعات مهم است که نخست‌وزیر عراق آن را با طرف کُردی بررسی می‌کند. 

کد خبر 405299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.