طرح جامع مطالعات شهری ارومیه در حال اجرا است

دبیر پدافند غیرعامل شهرداری ارومیه گفت: از آنجایی که نقاط اصلی تمرکز جمیعت در داخل شهرها است، باید جهت جلوگیری از وقوع حو ادث به مطالعات جامع شهری نگاه ویژه کرد.

به گزارش ایمنا،  نادر کاظمی صبح امروز _شنبه ۲۱ دی‌ماه_ در برنامه زنده رادیویی «شهریمیز» با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه(س) و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به مدیریت بحران در شهرها، اظهار کرد:  مدیریت بحران یک اصل در تمام شهرها است و مدیریت شهری باید در این خصوص جهت جلوگیری از بروز هر نوع مشکل آمادگی کامل داشته باشد.

کاظمی با اشاره به آمادگی شهرداری ارومیه در زمان بارش‌ برف و باران، تصریح کرد: در بارش‌های اخیر بسیج تمامی نیروها و ماشین‌آلات شهرداری ارومیه منجر شد مدیریت شهری با آماده‌باش کامل مشکلاتی ناشی از بارش‌ها را کنترل کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های ویژه نیروهای خدمات شهری شهرداری ارومیه در انجام عملیات برف‌روبی معابر، گفت: نیروهای تلاشگر  شهرداری ارومیه همراه با اکیپ ماشین‌آلات از آغاز بارش‌ها، برفی‌روبی معابر را انجام دادند.

مدیر حراست شهرداری ارومیه با بیان اینکه طرح جامع مطالعات شهری با هدف پیشگیری از بحران در حال انجام است،  اظهار کرد:  فصل اول طرح جامع مطالعات شهری انجام گرفته است و این طرح با تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در دست تهیه است.

کاظمی با بیان اینکه در مناطق شهری و مناطق مسکونی افزایش خسارت‌های جانی و مالی در هنگام بحران وجود دارد، تصریح کرد:  بیشتر این افزایش خسارت‌ها در سایه ساخت و سازهای ناصحیح و غیراصولی در مناطق مسکونی است.

دبیر پدافندغیرعامل شهرداری ارومیه با بیان اینکه  ساخت و سازها در حاشیه شهرها بدون برنامه‌ریزی و مطالعه صحیح منجر به بروز مشکلات و افزایش خسارت شده است، اظهار کرد: متاسفانه ساخت و سازها در مسیل سیلاب‌ها، منجر به بروز خسارت‌های بی‌شماری می‌شود که باید بیش از پیش به این موضوع توجه شود.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع مطالعات شهری، خاطرنشان کرد: قانونمند بودن و توجه ویژه به طرح تفصیلی و همچنین مشارکت شهروندان با شهرداری جهت رعایت اصول ساخت و ساز و پیشگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز منجر به کاهش خسارت‌های جانی و مالی در صورت وقوع بحران می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه طرح مطالعاتی جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح شهردر حال اجرا است، اضافه کرد: طبق اعلام کارشناس هواشناسی برای جلوگیری از بروز آب گرفتگی‌ها در معابر چندین نوبت عملیات لایروبی کانال‌ها، رودخانه‌ها و مسیل‌های شهر با هدف کاهش آب گرفتگی معابر انجام شده است.

دبیر پدافندغیرعامل شهرداری ارومیه با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: شهرداری ارومیه همواره با ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله می‌کند و اگر نیاز است به مقامات قضایی ارجاع داده می‌شود، اما در این راستا مردم  باید پیشقدم شوند و ساخت وسازهای غیرمجاز را جهت جلوگیری از هر گونه آسیب انجام ندهند.

کاظمی با بیان اینکه شهرها در دنیای کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است، تاکید کرد: از آنجایی که نقاط اصلی تمرکز جمیعت در داخل شهرها است، جهت جلوگیری از وقوع حوادث باید به مطالعات بها داد و برنامه‌ریزی صحیح جهت جلوگیری از خسارت احتمالی انجام شود.

کد خبر 405277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.