رشد ۶۰۰۰ واحدی شاخص کل امروز ۲۱ دی ماه

در پایان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل پس از یک هفته طی روند نزولی پی در پی، صعودی شد و با شش هزار واحد رشد به کانال ۳۵۹ هزار واحد راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز _ شنبه ۲۱ دی ماه_ در حالی که از همان ابتدا روند صعودی به خود گرفته بود با ۱.۷۰ درصد رشد معادل با شش هزار واحد، به رقم ۲۵۹ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.

از تغییرات دیگر شاخص‌های بورس می‌توان به افزایش ۱۸۰۱ واحدی شاخص کل هم وزن، ۱۶۰۵ واحدی شاخص قیمت، ۵۴۵۸ واحدی شاخص صنعت، ۴۱۲۲ واحدی شاخص بازار اول، ۱۳ هزار و ۲۷۲ واحدی شاخص بازار دوم، ۲۴۰ واحدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و افزایش ۲۳۰ واحدی شاخص ۵۰ شرکت بزرگ اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز بازار بورس تهران، ۱۶۳۱ میلیون سهم طی ۱۰۷ هزار و ۹۷۵ معامله و به ارزش بالغ بر ۱۱ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۴۱۷ میلیون ریال شد. ارزش کل بازار بورس نیز به ۱۳ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال رسید.

در این میان نمادهای "سهرمزح۱"،"بترانس۱"،"ثنوسا۱" و "وساخت‌۱" بیشترین افزایش قیمت و نمادهای "فپنتا۱"،"وملی۱" و "سفار۱" بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند، البته به دلیل روند رو به رشد بورس در معاملات امروز، دو نماد آخر کاهشی نبوده و تنها به مقدار بسیار ناچیزی رشد داشته است.

 البته لازم به ذکر است این تغییرات در شرایطی رخ داد که بر اساس تصمیم شورای عالی بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار امروز نیز حد مجاز نوسان برای بازار دو درصد تعیین شد؛ در حالی که حتی شاخص کل از ۱.۷ درصد نیز فراتر نرفت.

همچنین با وجود اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر و همچنین رفع نگرانی‌ها، آثار احتیاط در ورود به بازار از آماری همچون تعداد، حجم و ارزش معاملات به وضوح پیدا است. بنابراین به نظر می رسد عوامل جلب اعتماد بیشتری برای رونق دوباره بورس نیاز است.

کد خبر 405266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.