ایران در یک دیداری نفس گیر کره را از پیش رو برداشت

تیم ملی والیبال ایران امروز در ادامه رقابت های انتخابی المپیک به مصاف کره رفت که در یک دیداری نفس گیر این بازی را بانتیجه ۳ بر ۲ با پیروزی پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران شنبه _ ۲۱ دی ماه_ پس از یک روز استراحت در ادامه رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به مصاف کره رفت که این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع ایران به پایان رسید. 

ست نخست، ۲۵ بر ۲۲ به نفع کره 
کولاکوویچ در این بازی تیم اصلی خود با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، سیدمحمد موسوی، شهرام محمودی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) به زمین فرستاد. دوتیم پایاپای پیش رفتند اما این کره بود که با نتیجه ۸ بر ۷ وقت استراحت فنی اول را به نام خود ثبت کرد. کره با گرفتن امتیاز ۱۴ اختلاف را به چهار امتیاز رساند.  وقت استراحت فنی دوم هم با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به نفع کره گرفته شد. برخی اشتباهات کره اختلاف امتیاز را دوباره به چهار رساند اما بعد از آن عملکرد خوب  این تیم و سرویس های بد ایران نتیجه را به ۲۳ بر ۲۰ به نفع کره رساند. با رسیدن ایران به امتیاز ۲۲ مربی کره وقت استراحت گرفت که کره با گرفتن دو امتیاز با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ این ست را تمام کرد.

ست دوم، ۲۵ بر ۲۱ به نفع ایران 
ایران در این ست با عملکردی بهتر با نتیجه ۳ بر ۱ پیش افتاد. دو تیم در امتیاز ۶ به تساوی رسیدند اما این ایران بود که با نتیجه ۸ بر ۷ وقت استراحت فنی اول را به سود خود کسب کرد. ایران با دفاع خوب روی تور نتیجه را به ۱۲ بر ۹ رساند. مربی کره وقت استراحت برای این تیم می گیرد اما حاصلی برای آن ها ندارد و باز ایران است که در این ست به امتیاز ۱۶ رسید و وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد. ایران با نتیجه ۱۹ بر ۱۳ اختلاف امتیاز را به شش رساند. کره برای جبران امتیاز تلاش کرد تا حدودی موفق هم بود اما عملکرد بازیکنان ایران بهتر بود و توانستند در نهایت این ست را بانتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود خود به پایان برسانند. 

ست سوم، ۲۵ بر ۱۸ به نفع ایران
نخستین امتیاز این ست را کره به دست می آورد. دوتیم پایاپای پیش رفتند تا در امتیاز ۶ مساوی شدند و ایران موفق شد به امتیاز ۸ برسد و دوتیم به اولین وقت استراحت فنی بروند. با جای گیری مناسب دفاع توی ایران نتیجه ۱۰ بر ۷ به سود این تیم شد. مربی کره پاسر قطر و پشت خط زن این تیم را تعویض کرد. ایران با عملکردی مناسب اختلاف امتیاز را به ۶ رساند. ایران با رسیدن به امتیاز ۱۶ و هشت امتیاز اختلاف به دومین وقت استراحت فنی رسید. بعد از وقت استراحت کره دو امتیاز گرفت اما پوریا فیاضی بایک صربه دقیق از  روند امتیاز گیری کره جلو گیری کرد.  کره اختلاف امتیاز را کم می کند و نتیجه ۱۷ بر ۱۴ به نفع ایران شد. ایران بازهم اختلاف امتیاز را بالا برد و با دفاع خوب و بی دقتی بازیکنان کره با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ این ست را به نام خود ثبت می کند.

ست چهارم، ۲۵ بر ۲۲ به نفع کره
دوتیم تا امتیاز دو پایاپای پیش رفتند که کره با گرفتن دوامتیاز پیش افتاد. این دوامتیاز اختلاف تا نتیجه ۶ بر ۸ ادامه داشت و این کره بود که وقت استراحت فنی اول را به دست آورد. وقت استراحت به ایران کمکی نکرد بازهم این کره بود که امتیاز گیری کرد. ایران موفق می شود با نتیجه ۱۳ بر ۱۴ اختلاف امتیاز را به یک برساند. کره باز اختلاف را زیاد می کند و با رسیدن به امتیاز ۱۶ وقت استراحت فنی دوم به سود این تیم گرفته شد. کولاکوویچ یلی را برای دفاع روی تور به زمین فرستاد. ایران با دفاع خوب روی تور در امتیاز ۱۸ با کره برابر شد. مجرد و موسوی با یک پوشش مناسب برای اولین بار در این ست از کره پیش افتادند. در امتیاز ۲۱ دو تیم برابر شدند. کره یک امتیاز پیش افتاد و کولاکوویچ مربی ایران درخواست وقت استراحت کرد که کار ساز نبود و کره به امتیاز ۲۵ می رسد و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود کره خاتمه یافت.

ست پنجم، ۱۳ بر ۱۵ به نفع ایران
سرویس خوب میلاد عبادی پور بازیکنان کره را برای برگشت توپ به زحمت انداخت که خود او با یک ضربه دقیق نخستین امتیاز را برای ایران کسب کرد. ایران با نتیجه ۳ بر ۱ پیش افتاد. ایرانی ها دو امتیاز اختلاف را حفظ کردند. ایران با یک دفاع خوب به امتیاز هفت رسید. با نتیجه ۸ بر ۵ به نفع ایران دوتیم زمین خود را جابه جا کردند.  ایران اختلاف امتیاز را به چهار رساند و میلاد عبادی پور بایک سرویس خوب بازی را به نتیجه ۱۱ بر ۶ رساند. بارسیدن کره به امتیاز هشت کولاکوویچ وقت استراحت برای ایران گرفت. نتیجه ۱۳ بر ۹ به نفع ایران شد. کره اختلاف امتیاز را کم کرد و به یک رساند. سرویس کره به بیرون رفت و امتیاز ۱۴ برای ایران روی تابلو ثبت شد که سرویس بعدی را بازیکن ایران به تور زد. میلاد عبادی پور با یک ضربه تمام کننده با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ این ست را سود ایران تمام کرد.

کد خبر 405254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.