خروج مناطق نظامی از شهرها می‌تواند در شورای عالی مطرح شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مجموعه لشکر ۱۶ زرهی قزوین کاملا داخل شهر بوده و نیاز است از شهر خارج و دور شود.

مهدی عبدالرزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی بر اثر اصابت موشک نیروهای مسلح، اظهار کرد: نه تنها تهران که در بسیاری از کلانشهرهای کشور نیز نزدیکی مناطق نظامی به مناطق شهری مشاهد می‌شود.

وی افزود: در شهری مانند قزوین مجموعه لشکر ۱۶ زرهی کاملا داخل شهر بوده و نیاز است از شهر خارج و دور شود؛ بنابراین می‌تواند طرح خروج مناطق نظامی از شهرها در شورای عالی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

باور داریم انتخابات شورای عالی در زمان قانونی برگزار شده است

سخنگوی هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها در رابطه با شائبه غیرقانونی بودن انتخابات هیات رئیسه این شورا در سال سوم که چندی پیش برگزار شده نیز تصریح کرد: وزارت کشور درباره برگزاری انتخابات هیات رئیس در سال سوم طی نامه‌ای سوالاتی را مطرح کرده بود که طبق قانون اعضای شورای عالی معتقد بودند زمان انتخابات را هیات رئیسه و اعضای شورای عالی مشخص می‌کند و وزارت کشور تنها می‌تواند نقش نظارتی بر این انتخابات داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر نیاز به تغییر زمان برگزاری انتخابات بود، این موضوع در اختیار شورای عالی است، ادامه داد: از طرف دیگر نامه اعتراضی وزارت کشور خارج از موعد مقرر در قانون که ۱۴ روز است، به شورای عالی رسید.

عبدالرزاقی با تاکید بر اینکه باور داریم انتخابات در زمان قانونی برگزار شده، خاطرنشان کرد: اگر وزارت کشور بخواهد می‌تواند این موضوع را پیگیری کند که در این میان شورای حل اختلاف مرجع تصمیم‌گیری خواهد بود.

کد خبر 405248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.