عموماً مشکلی در تامین لاستیک نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز در تامین لاستیک عموماً مشکلی نداریم، تولید را جدی گرفتیم و اخیراً یک واحد جدید تولید لاستیک سنگین را در اردبیل افتتاح کردیم.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، رضا رحمانی پس از نشست با اعضای اتاق تعاون ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی حتماً استفاده از توان مردمی است و تعاونی‌ها گسترده ترین شبکه مردمی را از این نظر دارند.

وی تنوع فعالیت ها در همه حوزه‌ها و گستردگی در سراسر کشور را دو ویژگی تعاونی ها دانست و اضافه کرد: به نقش و اهمیت تعاونی‌ها باور و با اتاق تعاون مراودات نزدیکی داریم، به تفاهم هایی نیز رسیدیم و می‌خواهیم از ظرفیت تعاونی‌ها از تولید تا توزیع بیشتر استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی همکاری‌ها با اتاق تعاون، افزود: در توزیع و تولید برخی اقلام در ماه‌های گذشته تجربیات موفقی با اتاق تعاون داشتیم و عملیاتی شدن موارد مطروحه در جلسه امروز نیز در روند کار بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رحمانی در خصوص تسهیل امورات پیش روی تعاونی‌ها گفت: قرار است کمیته ای مشترک با حضور اتاق تعاون تشکیل شود تا مسائل و مشکلات را پیگیری و حل و فصل کند، همچنین زیرساخت های سامانه ای لازم را نیز فراهم می آوریم.

هپکو به دوران رونق خود بازمی گردد

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در موضوع لاستیک، اتاق تعاون و اتحادیه‌ها پای کار آمدند و به درخواست ما واردات را در این حوزه انجام دادند. البته امروز در تامین لاستیک عموماً مشکلی نداریم، تولید را جدی گرفتیم و اخیراً یک واحد جدید تولید لاستیک سنگین را در اردبیل افتتاح کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: قبلا ۳۰ درصد از نیاز لاستیک کشور به صورت داخلی تولید می شد که الان این رقم به بالای ۵۰ درصد رسیده است و واحدهایی هم که در دست احداث داریم این ظرفیت را بالاتر می برد تا به خودکفایی برسیم.

رحمانی گفت: اتاق تعاون در حوزه توزیع برخی کالاها به ویژه لاستیک به ویژه لاستیک سنگین( که تاریخ انقضا دارند) می توانند ورود کنند و مسائل و مشکلات فرآروی آنها را مورد پیگیری قرار می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کارخانجاتی مانند هپکو و آذرآب گفت: مشکلات آذرآب کمتر بوده و در ماه‌های گذشته هم اقداماتی برای حل و فصل آن شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خصوص هپکو نیز موضوع سفارش گیری انجام شد و سازمان راهداری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و شرکتهای معدنی بزرگ پای کارآمدند و قرار شد نیازهای خود را از هپکو تامین کنند و با وجود این سفارشات هپکو به دوران رونق خود بازمی گردد.

اخبار مرتبط:

کد خبر 405242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.