اجرای بیش از ۲ هزار عملیات امداد و نجات در قزوین

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از اجرای دو هزار و ۸۱۵ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در ۹ ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی منتظری با اشاره به ۱۳ مورد ریزش و نشست چاه در سال جاری، اظهار کرد: طی ۹ ماه امسال از مجموع عملیات‌های انجام‌ شده، یک هزار و ۱۸۳ مورد مربوط به اطفاء حریق و یک هزار و ۶۳۲ مورد نیز مربوط به امداد و نجات بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی از افزایش تعداد حریق علف‌های هرز و باغات در قزوین خبر داد و افزود: امسال یک هزار و شش مورد آتش‌سوزی علف‌های هرز را داشتیم که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۲ مورد بود که در این زمینه با رشد چهار برابری روبه‌رو هستیم.

منتظری با اشاره به وقوع ۱۲۹ مورد حریق منازل مسکونی، ۴۳ مورد حریق مراکز تجاری و ۱۱۰ مورد حریق در بخش وسایل نقلیه و ضایعات طی ۹ ماه گذشته، تصریح کرد: به‌ طور میانگین روزانه ۱۰ مورد عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در قزوین انجام می‌شود؛  در حوزه گازگرفتگی‌ها نیز با آغاز فصل سرما و استفاده از بخاری‌های گازی، خوشبختانه به دلیل مشارکت مردم در رعایت مسایل ایمنی امسال تنها شاهد یک مورد از این حادثه در شهر قزوین بودیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: روزانه به‌طور میانگین ۵۰۰ تا ۶۰۰ مورد تماس تلفنی با سازمان برقرار می‌شود که ۸۰ درصد آن‌ها بی‌مورد تشخیص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال مجموعه مدیریت شهری برای تجهیز و نوسازی ناوگان آتش‌نشانی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که تاکنون چهار دستگاه خودروی آتش‌نشانی سنگین و نیمه‌سنگین خریداری و تا یک ماه آینده نیز هفت‌ دستگاه خودرو دیگر نیز به ناوگان این سازمان افزوده خواهد شد.

کد خبر 405234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.