کمانک اصفهان جشنواره‌ای برای کودکان کشور

فراخوان ملی جشنواره نقاشی و مجسمه سازی کودکان با عنوان کمانک اصفهان از سوی خانه کودک منتشر شد.

زهرا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص فراخوان ملی جشنواره نقاشی و مجسمه سازی کودکان با عنوان کمانک اصفهان، اظهار کرد: اندیشه‌ها و باورها، رفتارها و مهارت‌ها و همچنین نحوه عملکرد و رویارویی انسان با چالش‌ها در سال‌های اولیه زندگی و کودکی شکل می‌گیرد و یکی از مهمترین ابزارها برای رشد عاطفی، عقلانی و مهارتی کودک هنر است.

مدیر خانه کودک اصفهان ادامه داد: از آنجا که کودکی و هنر دو مقوله منحصر به فرد برای دست یابی به فرهنگی والا در نهاد بشریت است، پرداختن به این حیطه به صورت علمی و هدفمند ما را در جهت تربیت نسلی سالم و جامعه ایی فرهیخته یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه در راستای اهداف و سایر فعالیت‌هایی که خانه کودک برای کودکان انجام داده است فراخوان ملی نقاشی و مجسمه برای کودکان ۴ تا ۱۲ سال منتشر شد، گفت: این رویداد فرصت شکوفایی و شناسایی استعدادهای ویژه کودکان در عرصه هنرهای تجسمی است.

کاظمی ادامه داد: فراخوان کمانک با موضوع اصفهان است و خواهان برداشت تصویر ذهنی کلیه کودکان ایران از اصفهان که آثار فرهنگی میراثی و رفتاری را شامل می‌شود، است.

مدیر خانه کودک اصفهان با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار ۱۴ اسفند ماه ۹۸ است، گفت: نتایج داوری در فروردین ماه ۹۹ اعلام و سپس افتتاحیه و اختتامیه در اردیبهشت ماه به مناسبت هفته اصفهان برگزار خواهد شد.

گفتنی است که همه کودکان می‌توانند آثار خود در بخش نقاشی را در سایز a۳ و با تکنیک آزاد و بخش مجسمه نیز به صورت آزاد به دبیرخانه این جشنواره به آدرس اصفهان بوستان ملت حد فاصل سی وسه پل و پل آذر ـ داخل پارک تلفن ۳۶۲۷۵۰۴۰ ارسال کنند همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق سایت kamanak.esfahanfarhang.ir نیز ثبت نام و اطلاعات کاملتر را کسب کنند.

کد خبر 405227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.