بهره‌برداری از ۵۸۰ سامانه‌ هوشمند نظارتی و ثبت تخلف در شهر اصفهان

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ۵۸۰ سامانه‌ هوشمند نظارتی و ثبت تخلف و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان با هزینه‌ای بالغ ۴۰۲ میلیارد ریال فردا (یکشنبه ۲۲ دی‌ماه ۹۸) مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۵۸۰ سامانه هوشمند نظارتی و ثبت تخلف در سطح شهر اصفهان نصب شده که شامل تابلوهای متغیر خبری است تا رانندگان از چگونگی وضعیت ترافیک مسیر خود آگاه شوند یا در صورت افزایش ترافیک، مسیرهای جایگزین را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سه سامانه ثبت تخلفات طرح زوج و فرد خودروها با هدف کاهش آلایندگی در محدوده مرکزی شهر اضافه و نصب شده است.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: با هدف اولویت‌بخشی به مسیرهای حمل ونقل عمومی تعداد ۴۹ سامانه ثبت تخلف عبور از مسیر ویژه تردد اتوبوس‌های BRT  نصب شده و از فردا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از نصب ۱۱۸ دوربین ثبت تخلف سرعت و عبور از چراغ قرمز در سطح شهر اصفهان خبرداد و گفت: اصفهان یکی از شهرهایی است که آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی آن زیاد است که به منظور کاهش حوادث سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت و عبور از چراغ قرمز در بسیاری از تقاطع‌های شهر نصب شده است.

کریمی با بیان اینکه ۱۳ سامانه متحرک ثبت تخلفات ایستایی با هدف کمک به روان شدن ترافیک شهر نصب شده است، افزود: شهرداری اصفهان پروژه‌ای تعریف و خودروهایی با عنوان سامانه ثبت تخلفات ایستایی در خیابان‌های پر تردد مجهز به سه دوربین را به‌کار گرفته است تا تخلفاتی همچون پارک دوبل، تخلف در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، حریم تقاطع‌ها و میدان‌ها را ثبت و اِعمال جریمه کند.

وی با بیان اینکه خودروهای سامانه ثبت تخلفات مکانیزه از نوع پژو ۲۰۶ سفیدرنگ است که با سه دوربین نصب شده بر روی آن‌ها، تخلفات به صورت مکانیزه ثبت می‌شود، تصریح کرد: هدف از نصب این سامانه‌ها افزایش ایمنی و روان‌شدن معابر شهر است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به هفت پروژه تجهیزات زیرساختی شهر اصفهان، اظهار کرد: هفت پروژه تجهیزات زیرساختی شهر اصفهان شامل تجهیزاتی در مرکز کنترل ترافیک از جمله تجهیز اتاق سرور به سیستم خنک کننده پیشرفته و خرید تجهیزات ذخیره‌ساز سرورها برای افزایش ذخیره‌سازی تصاویر در دوربین های سطح شهر است.

کد خبر 405223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.