۹۰ درصد اتوبوس‌های خط واحد زنجان فرسوده است

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از اتوبوس‌های داخل شهری زنجان فرسوده است و عمرمفید خود را گذرانده و بعضی نیز شاید بیشتر از این مقدار کار کرده است، البته این مشکل فقط مربوط به شهر زنجان نیست و در همه کشور وجود دارد.

به گزارش ایمنا، فرهاد رفیعی اظهار کرد: بر اساس قراردادی که داریم همه مالکان اتوبوس‌های شهری زنجان موظف هستند بخاری‌های داخل خودرو را روش کنند که در غیر این صورت با آنها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از اتوبوس‌های داخل شهری زنجان فرسوده است و عمرمفید خود را گذرانده و بعضی نیز شاید بیشتر از این مقدار کار کرده است، البته این مشکل فقط مربوط به شهر زنجان نیست و در همه کشور وجود دارد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۵ اتوبوس خط واحد در داخل شهر زنجان برای جابجایی مسافران فعال است، قصد داریم با اختصاص ۱۵۰ میلیون ریال به هر دستگاه از این ناوگان برای رفع عیوب و تجهیز آن‌ها اقدام کنیم.

رفیعی عنوان کرد: تاکنون برای ۶۰ دستگاه اتوبوس داخل شهری اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سایر کشورها برای نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی با حمایت دولت یارانه تخصیص می‌یابد، افزود: چندین سالی است که هیچ یارانه‌ای از سوی دولت به این منظور تخصیص نیافته است و مجبوریم با بودجه داخلی شهرداری به هر اتوبوس ۱۵۰ میلیون ریال تخصیص دهیم تا ایرادهای فنی رفع شود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان تاکید کرد: بارزسان به صورت مکرر از اتوبوس‌های مسافربری داخل شهری بازدید می‌کنند و شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با استفاده از شماره تلفن گویای ۱۳۷ به صورت ۲۴ ساعته موارد تخلف را گزارش دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 405220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.