۶۰ درصد جرایم رانندگی مربوط به ساماندهی امور شهری است

شهردار بردسکن گفت: بر اساس ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی، ۶۰ درصد از جرائمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم دریافت می‌شود مربوط به ساماندهی امور شهری است.

به گزارش ایمنا، محمد حسین مدیح، اظهار کرد: این بودجه جزو اعتبارات دولتی نیست بلکه پولی است که از مردم نقدا دریافت می‌شود و نباید سهم شهرداری ها را از این بودجه به صورت قطره چکانی پرداخت کند.

وی عنوان کرد: سال گذشته سهم شهرداری بردسکن از این بودجه ۱۵۰ میلیون تومان بود که تنها ۱۵ میلیون تومان واریز شد و اعتبار تخصیصی به هیچ وجه کفاف برنامه های حوزه ترافیک را نمی‌دهد.

شهردار بردسکن ادامه داد: شهرداری فقط برای ایجاد دو سرعت‌گیر و نصب دیگر علایم آن در ورودی شهر بردسکن ۴۰ میلیون تومان هزینه کرده است درصورتی که اعتبار تخصیصی ۱۵ میلیون تومان بیشتر نیست.

مدیح خاطرنشان کرد: شهرداری بردسکن در حوزه ترافیک اعتبار خاصی از بودجه جاری خود ندارد و لازم است استانداری نسبت به تخصیص کامل سهم شهرداری ها از محل درآمد حاصل از تخلفات رانندگی اقدام کند.

وی نصب دوربین‌های ثبت تخلف کنترل سرعت و عبور از چراغ قرمز در تقاطع های بردسکن را مستلزم اعتبار کافی دانست و گفت: در پی وقوع تصادف و کشته شدن چهار دانش آموز در بلوار ۱۳ آبان  از محل منابع داخلی شهرداری کامل مدارس سطح شهر بردسکن ایمن سازی شد.

شهردار بردسکن با نصب سرعت‌گیر در نقاطی که منجر به تصادف می‌شود مخالفت کرد و تصریح کرد: ما نباید در هر نقطه از شهر که تصادف رخ می دهد سرعت‌گیر و یا سرعتکاه نصب کنیم، بلکه باید فرهنگ رانندگی را ترویج و برنامه‌های آموزشی را دراین رابطه دنبال کنیم.

منبع: ایلنا

کد خبر 405184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.