طرح جالب دانمارک برای به صفر رساندن انتشار کربن

کلانشهر آرهوس، شهری ساحلی واقع در کشور دانمارک، به زودی میزبان پارکینگ طبقاتی خواهد شد که از چوب به عنوان ماده سازنده آن بهره گرفته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی دانمارک متعهد شده‌اند میزان انتشار گاز کربن در کشور را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسانند که در این راستا مدیران شهری آرهوس در نظر دارند در دومین شهر بزرگ دانمارک پارکینگی طبقاتی احداث کنند که در آن تمام اصول پایداری در نظر گرفته شده است و میزان انتشار گاز کربن در آن صفر است. این پارکینگ به طور کامل از چوب چندلایه ساخته خواهد شد و طراحان آن قصد دارند در تمام طبقات آن فضاهایی مملو از گل‌ها و گیاهان سبز ایجاد کنند.

پارکینگ طبقاتی شهر آرهوس فضایی به مساحت ۱۹ هزار و ۳۰۰ متر مربع را در برخواهد گفت و در همسایگی بندر جنوبی شهر واقع خواهد شد. این پارکینگ از شش طبقه تشکیل خواهد شد و قرار است در مجاورت آن، در بخش شمال شرقی سازه، پارک کوچکی نیز احداث شود. سازندگان پارکینگ فوق قصد دارند در مرز بین این سازه و پارک مجاور آن، باغی عمودی بر دیوار پارکینگ ایجاد کنند و گل‌ها و گیاهان بومی زیادی در آن بکارند.

ایجاد سازه‌ای پایدار با میزان انتشار گاز کربن صفر مهم‌ترین هدف سازندگان پارکینگ طبقاتی آرهوس به شمار می‌رود که این افراد برای رسیدن به هدف خود از چوب به عنوان ماده اصلی سازنده پارکینگ بهره خواهند گرفت و سعی خواهند کرد با کاشت درختان و گیاهان سبز در سراسر سازه به پاکسازی هوای آلوده و به‌حداقل رساندن گاز کربن به هدف خود دست یابند. علاوه‌براین، توسعه حمل‌ونقل سبز در پارکینگ به کاهش میزان انتشار گاز کربن منجر خواهد شد که برای رسیدن به این هدف، قرار است در طبقه همکف پارکینگ چوبی ایستگاه‌هایی برای شارژ خودورهای برقی، فضاهایی برای دوچرخه‌های باری، ایستگاه‌هایی برای به اشتراک گذاری خودوروها و فضاهایی برای پارک خودروهای به اشتراک گذاشته‌ شده ساخته شود.

پارکینگ طبقاتی تمام چوبی آرهوس فضای پارک برای ۷۰۰ خودرو را تامین خواهد کرد و بیش از دو هزار متر مربع از فضای آن به امکانات عمومی نظیر یک باشگاه ورزشی، یک گالری هنری و کافی شاپی مجلل اختصاص داده خواهد شد که این فضاها قرار است در طبقه همکف و طبقه اول تعبیه شود.

کد خبر 405168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.