آماده‌باش نیروهای شهرداری شهرکرد

سرپرست شهرداری شهرکرد از آماده‌باش کامل نیروهای خدمات شهری به منظور مواجهه با شرایط متنوع جوی در روزهای برفی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا امیدی اظهار کرد: به دنبال بارش برف، تعداد ۴۵ نیروی واحد خدمات شهری و بیش از ۳۰ دستگاه از ماشین‌آلات برف‌روبی این شهرداری برای پاکسازی معابر مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شن‌پاشی و یخ‌زدایی معابر از ساعات اولیه بارش برف آغاز و این خدمات‌ در معابر اصلی و فرعی خصوصاً در نقاط حادثه خیز از جمله محله های میرآباد و منظریه همچنان ادامه دارد.

سرپرست شهرداری شهرکرد ادامه داد: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در بیش از ۳۵ نقطه حادثه خیز شهری مخازن شن و نمک جانمایی و مستقر شده است.

امیدی تأکید کرد: استفاده بیش از حد از شن و نمک در معابر سطح شهر باعث آمیخته شدن نمک با آب‌های سطحی و در نتیجه ایراد آسیب به سلامت شهروندان و از بین رفتن فضای سبز شهری، محیط زیست و فرسوده شدن اجزای مختلف مبلمان شهری می شود.

وی اضافه کرد: از شهروندان تقاضا داریم در روزهای برفی خودروهای خود را به زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن مجهز کنند تا اکیپ شهرداری به منظور بازگشایی معابر کمتر مجبور به استفاده از شن و نمک شوند.

سرپرست شهرداری شهرکرد یادآور شد: همه تمهیدات لازم برای برف‌روبی، یخ‌زدایی، رفع آبگرفتگی معابر و لایروبی کانال‌ها در روزهای برفی و بارانی اندیشیده شده است و از این جهت جای نگرانی نیست.

کد خبر 405162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.