رونمایی از فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: «فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی اصفهان» فردا (یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان نخستین فرهنگ‌نامه شهروندی کشور رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با بیان اینکه فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی اصفهان توسط شهرداری تهیه شده است، اظهار کرد: این فرهنگ‌نامه مجموعه‌ای از اطلاعات، قوانین و مقررات است و شامل ۱۲ عنوان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل ونقل و ترافیک، پسماند، فضای سبز، آتش‌نشانی، مدیریت هیجان، مدیریت خشم، بهداشت و سلامت عمومی، سلامت روان و اخلاق شهروندی است.

شهردار اصفهان با اشاره به موارد دیگر موجود در فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی اصفهان، افزود: این موارد به صورت کاربردی در اختیار دانش آموزان، دانشجویان، فرهیختگان،  هنرمندان، شهروندان و رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی اصفهان در قالب بخش‌های مجزا در ۱۲ عنوان و ۱۰ جلد تهیه شده و به شهروندان کمک می‌کند از قوانین و مقررات اطلاع داشته باشند و از حقوق و همچنین تکالیف خود آگاه شوند.

نوروزی با بیان اینکه فرایند آموزش شهروندی با در اختیار داشتن فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی اصفهان، یک فرایند هدفمند می‌شود، گفت: فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی اصفهان به صورت کاربردی در سایت شهرداری اصفهان به نشانی www.isfahan.ir در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و منبع مهمی برای تمام کلانشهرها، هنرمندان، شهروندان و رسانه‌ها به شمار می‌رود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه_ در یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها که به میزبانی یزد برگزار شد، فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی اصفهان برای استفاده و بهره‌برداری، در اختیار تمام شهرداران کلانشهرها قرار گرفت.

وی از بهره‌برداری سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان خبر داد و گفت: فردا _ یکشنبه ۲۲ دی‌ماه ۹۸_ آیین بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان با هزینه‌ای بالغ ۴۰۲ میلیارد ریال برگزار می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: این سامانه‌ها شامل ۵۸۰ سامانه هوشمند ترافیکی، ۱۳ سامانه متحرک ثبت تخلفات ایستایی و پروژه زیرساختی کنترل ترافیک است که اثرات زیادی در هوشمندسازی ترافیک شهر و حل برخی از مسایل این حوزه خواهد داشت.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد با فعال شدن این سامانه‌ها و همکاری شهروندان به ویژه رانندگان، زمینه کاهش مسایل ترافیکی و تخلفات رانندگی فراهم شود و مردم از آرامش بیشتری برخوردار شوند.

وی با اشاره به وقایع تلخ هفته گذشته، اظهار کرد: هفته گذشته پس از شهادت «سپهبد قاسم سلیمانی» که همه مردم را اندوهگین کرد، در چند اتفاق ناگوار دیگر، تعدادی از شهروندان ما جان خود را از دست دادند که مصیبت‌های وارده را تسلیت می‌گویم؛ تعدادی از کشته‌شدگان سانحه هوایی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شهروندان اصفهانی و از نخبگان علمی شهر بودند که این ضایعه را به خانواده آن‌ها و شهروندان اصفهانی تسلیت گفته و برای بازماندگان آن‌ها از خداوند طلب صبر دارم.

کد خبر 405160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.