تهران تنها شهری است که با رویکرد قرآن بنا شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران شاید تنها شهری است که با رویکرد قرآن بنا نهاده شده و امامزاده اسماعیل و اطراف آن شاید اصل مرکز تهران بوده و حتی قدیمی‌ترین آثار تاریخی بجای مانده از تهران متعلق همان منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی شامگاه جمعه در فینال جشنواره قرآنی "فجر تلاوت" اظهار کرد: سابقه کشور ما در مسابقات قرآن در جهان اسلام بسیار است و قاریان ایرانی عناوین بسیاری در جهان اسلام بدست آورده اند. از این رو جا داشت که در حوزه تلاوت به دنبال نو آوری باشیم و باید تلاش کنیم ظرفیت های نوین را به خدمت قرآن بیاوریم.

وی با اشاره به سابقه قرآنی شهر تهران گفت: تهران شاید تنها شهری است که با رویکرد قرآن بنا نهاده شده و امامزاده اسماعیل و اطراف آن شاید اصل مرکز تهران بوده و حتی قدیمی‌ترین آثار تاریخی بجای مانده از تهران متعلق همان منطقه است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تحقیقاتی که انجام دادیم نشان داد بیشترین آثار قرآنی در تهران وجود دارد، ادامه داد: هنگامی که چهارصد سال قبل تصمیم میگیرند اطراف شهر تهران دیوار بکشند به تعداد سوره‌های قرآن برج و بارو می‌سازند و هر کدام از سوره ها را برروی یکی از برج‌ها می گذارند این اتفاق در هیچ شهری رخ نداده و فقط در تهران مشاهده شده است.

وی تصریح کرد: در تلاوت نیز ایرانی ها ید طولایی دارند. شخصی به نام یحیی که اصالتا ایرانی است از شاگردان ابن عباس بوده و به دلیل عشق به پیامبر(ص) و اسلام در مدینه زندگی می‌کرده و در کنار دیگر اصحاب پیامبر تلاوت‌های او در صدر اسلام ذکر شده است.

مسجدجامعی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: این شهید عزیز با آنکه عالی‌ترین نشان نظامی را داشت در نامه‌ای به همسرش نوشته بود روی سنگ قبر من بنویسید سرباز و از نوشتن عناوین دیگر خودداری کنید. درحالی که ما برای رزمندگانمان نام‌های بزرگی به کار می‌بریم اما بهترین نام همین واژه سرباز است که این بزرگوار با وجود داشتن بالاترین نشان نظامی ایران خود را سرباز می‌نامد.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی غیرت ایرانی خود را در دفاع از اهل بیت به معنی واقعی نشان داد و نشان داد فرهنگ اهل بیت در او متجلی است، ادامه داد: امنیت ایران منهای امنیت همسایگان متصور نیست این اصلی است شهید سلیمانی آن را می‌دانست و برای تحقق این امر تلاش کرد.

کد خبر 405151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.