رفع پدیده پراکنده‌رویی در کلانشهر اصفهان از تئوری تا عمل

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با تاکید بر رفع پدیده پراکنده‌رویی در کلانشهر اصفهان، گفت: در شش ماه نخست سال آینده مصوبات طرح‌های اراضی گستره ویژه و کشاورزی داخل محدوده شهر که توسط مشاوران تهیه شده، از مراجع قانونی دریافت خواهد شد.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در طرح تفصیلی شهر پهنه‌هایی با کاربری گستره ویژه یا اراضی کشاورزی داخل محدوده شهر تعریف شده که با ضوابط و مقررات شورای عالی برنامه‌ریزی در سال ۹۰  مغایرت دارد و متعاقب آن در سال ۹۴ در کمیسیون ماده پنج مصوبه‌ای برای ارایه طرح یکپارچه در اراضی کشاورزی داخل محدوده مصوب و به متولیان تهیه طرح و شهرداری ابلاغ شد.

وی افزود: با تاکید شهردار اصفهان از سال گذشته تاکنون موضوع تعیین تکلیف اراضی با کاربری گستره ویژه یا اراضی کشاورزی داخل محدوده شهر بر اساس اعلام مغایرت شورای عالی، در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قرار گرفته که این موارد شامل اراضی داخل محدوده شهر اصفهان است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه امروزه در کلانشهرها با پدیده پراکنده‌رویی مواجه هستیم، ادامه داد: با توجه به شکل‌گیری ساخت و سازها و عدم تعیین تکلیف اراضی گستره ویژه و کشاورزی داخل محدوده شهر، وضعیت نابسامانی در حوزه کالبدی شهر رخ داده است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان و معاونت امور عمرانی استانداری، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بر اساس تاکید شهردار اصفهان، به طرح ها بر اساس مباحثی با رویکرد ویژه پرداخته می‌شود و توسط مشاوران طرح پهنه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی خواهد شد تا در شش ماه نخست سال آینده مصوبات طرح های تهیه شده توسط مشاوران را از مراجع قانونی دریافت کنیم.

کد خبر 405139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.