افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت خدمات شهری برای مقابله با آبگرفتگی‌های احتمالی

معاون خدمات شهری شهردار مشهد درخصوص آماده باش برای بارش های پیش رو گفت: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر آغاز بارش ها از عصر امروز، از ساعت ۱۶ امروز، آماده‌باش نیروهای خدمات شهری در سطح مناطق ۱۳ گانه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بیش از پنج هزار نیروی کارگری در سه شیفت کاری به صورت آماده باش خواهند بود.

وی ادامه داد: درخصوص بارش احتمالی برف نیز، ۱۳۸ دستگاه ماشین  آلات سنگین و نیمه سنگین برف روب و ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات بارگیری نمک و نمک پاشی در سطح مناطق ۱۳ گانه آماده باش هستند که از این تعداد،   ۳ دستگاه مربوط به محلول پاشی، ۸۶ دستگاه سنگین و نیمه سنگین مربوط به نمک پاشی  و ۴۱ دستگاه دیگر لودر و مینی لودر بارگیری نمک خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: تمهیدات پیش بینی شده برای بارش باران نیز شامل ۱۰۴ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به صورت آماده باش هستند که از این تعداد ۱۲ دستگاه پمپ خود مکش برای آب گرفتگی های احتمالی گسترده در نظر گرفته شده همچنین  ۱۲۹ موتور پمپ نیز در مناطق ۱۳ گانه مستقر شده است.

وی از آماده سازی دستورالعمل مقابله با آبگرفتگی ناشی از بارندگی در سال جاری خبر داد و گفت: با تقویت ماشین آلات و تجهیزات، شاهد افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت خدمات شهری برای مقابله با آبگرفتگی های احتمالی هستیم.

یعقوبی گفت: امسال بیش از ۶۰۰ هزار مترطول کانال و مسیل سرپوشیده سطح شهر مشهد لایروبی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله با مشکلات ناشی از بارندگی، بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار صرفا در راستای لایروبی کانال ها، تقویت تجهیزات سپتیک ها مانند پمپ و ژنراتور، تامین تجهیزات و ادوات مورد نیاز سازمان های مپ و آتش نشانی اعم از موتور پمپ های قوی، قایق نجات، ماشین آلات جمع آوری آب های سطحی تخصیص داده شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد اظهارکرد: تعداد ۱۶ هزار و ۳۰۰ کیسه شن نیز در سطح مناطق برای مقابله با آبگرفتگی های احتمالی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 405128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.