گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های اصفهان

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولین در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دولت آباد اظهار کرد: هفته‌ ای که گذشت بسیاری از مردم کشور عزیزمان ایران و مردم کشورهای محور مقاومت در سوگ از دست دادن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش بودند.

وی گفت: شهادت این فرمانده بزرگ آثار و برکات فراوانی داشت که ازجمله آن‌ها بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این بود که ثابت کرد که انقلاب هنوز زنده است، یعنی مردم هنوز به نظام اسلامی کشور خود علاقه دارند و از چهره‌های خدوم و مخلص قدردانی می کنند.

امام جمعه شهر دولت آباد اظهار کرد: آمریکایی‌ها به خاطر اینکه متحدین خود را از ایران دور کنند حاج قاسم را ترور کردند. رژیم صهیونیستی چندین سال بود که می‌خواست حاج قاسم را ترور کند، ولی از عکس‌العمل ایران می‌ترسید و خصوصاً در حمله ‌ای که به یک پایگاه در سوریه کرد و تعدادی از نیروهای سپاه را به شهادت رسانید، بلافاصله ایران جواب سختی به آنها داد و آنها به ‌شدّت ترسیدند و به همین جهت آمریکا را تحریک کردند که خود این کار را انجام بدهد.

وی افزود: مردم خواستار انتقام سخت شدند، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح هم به این خواسته بحق مردم جامه عمل پوشیدند و دو پایگاه مهم آمریکا در عراق را زدند.

محمود آبادی گفت: خسارت و ضربه‌ ای که سران استکبار خوردند باعث شد تا ۱۸ ساعت بعد ترامپ موضع‌ گیری کند و اگر خسارت ندیده بودند، همان یکی دو ساعت اولیه موضع می‌گرفتند ولی ۱۸ ساعت بعد یعنی اینکه باید خسارت‌ها را بررسی کنند و فکر کنند که چگونه افکار عمومی داخل آمریکا را قانع کنند.

وی افزود: الحمدلله وحشت و ترسی که در دل آن‌ها ایجاد کرد، مؤثر بود و اقدام مهم تری که انجام دادند این بود که سیستم های پهباد هایی که فیلم ‌برداری می‌کردند را از کار انداختند، که این هم اقدامی وحشت زا برای آنها بود.

امام جمعه دولت آباد در ادامه رحلت آیت‌الله مهاجر را تسلیت گفت و افزود: این عالم بزرگوار منطقه منشاء خدمات فراوان به ترویج مکتب اهل ‌بیت علیهم‌السلام بودند که در هفته گذشته از دار دنیا رفتند و به اجداد طاهرین خود پیوستند و یاد و خاطرۀ این بزرگوار را گرامی می‌داریم.

محمود آبادی با تسلیت ایام دهه فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، زندگی دخت پیامبر را الگویی برای زنان و مردان در خانواده و در حمایت از ولایت نام برد.

حمله موشکی ایران به پایگاه الادد قدرت سپاه را به رخ دشمنان کشید

حجت السلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران اظهار کرد: استقبال مردم ایران از شهدا و حضور در تشییع آنان بدان معناست که ملت ایران علی رغم فشارهای مختلف در طول چهل سال گذشته از طرف دشمنان خارجی و مزدوران داخلی پای ارمان های انقلاب که ولایت رهبری و شهدا و ارزشهای انقلاب است ایستاده اند.

وی افزود:در طول ۴۰ سال گذشته از عمر با برکت انقلاب اسلامی تشییع پیکیر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بی نظیر بود به گونه ای که موجی عظیم را از کاظمین تا کرمان رقم زد و حدود ۲۰ میلیون نفر در دو کشور ایران و عراق این شهید والا مقام را تشییع کردند به نوعی یک رزمایش بزرگ دینی به شمار می آید.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مالک اشتر، نسبت به مردم خیرخواه و گوش به فرمان ولی فقیه زمان خود بودند تا رضایت امام زمانشان را جلب کنند و بر همین اساس می توان حاج قاسم سلیمانی را سرباز ولایت دانست چراکه ایشان به دنبال خط و جناح بازی نبودند.

فرهنگ اضافه کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در برابر دشمنان سرسخت و انتقامگیر بود از این رو در کمال ناجوانمردی و در حرکتی تروریستی ایشان را به شهادت رساندند.
وی عنوان کرد: در مورد جهاد حاج قاسم سلیمانی باید گفت این شهید والا مقام در اغاز جنگ تحمیلی تنها ۲۴ سال سن داشت اما به دلیل شجاعت، بصیرت و تفکر نظامی در همان آغاز جنگ فرماندهی دو گردان را به عهده داشت.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از مرگ هراسی نداشت و همواره به دنبال شهادت بود و در مصاحبه ای که پایگاه خبری «الوقت» لبنان با او داشت و در پاسخ به سوالی پیرامون شایعات مطرح شده در باب شهادتش در آذر ۱۳۹۴ گفته بود اینها چیزهایی است که دشت ها و کوه هایی را برای پیداکردنش پیموده ام. 

فرهنگ با تقدیر از دولت در برداشتن گام پنجم برجام، تصریح کرد: شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سبب شد مجلس طرح سه فوریتی تروریست خواندن ارتش و وزارت دفاع آمریکا و نهادهای وابسته به این نهاد را با شواری نگهبان به تصویب رساندند اما نیاز است بودجه ای را برای سپاه قدس در نظر بگیرند.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده سپاه و هدف قرار دادن پایگاه الاسد ادامه داد: اقدام سریع و بدون وقفه فرمانده جدید سپاه قدس سردار قاآنی قدرت سپاه را به رخ دشمنان کشید، و پس از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بهترین شخص برای فرماندهی سپاه قدس به شمار می آمدند.

سیلی سپاه به آمریکایی‌ها بسیار جلوه گر بود

حجت الاسلام سید محمود بنی جمالی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چادگان با تأکید براینکه انسان در جامعه باید متواضع و فروتن باشد، اظهار کرد: در صدر اسلام در سلام دادن به پیامبر (ص) پیشی می‌گرفتند اما موفق نمی‌شدند که از نشانه‌های متواضع بودن پیامبر(ص) در جامعه بوده است.

امام جمعه چادگان گفت: متکبر بودن باعث دور شدن انسان از ارزش‌ها می‌شود، انسان گاهی مواقع در بحث‌هایی وارد می‌شود که اصلا تخصصی ندارد و این گونه موارد وقت تلف کردن است.

بنی جمالی تصریح کرد: هفته گذشته ترکیبی از غم و شادی را در کشور شاهد بودیم، البته جوانه‌های حماسی فراوانی زده شد و سیلی سپاه بسیار جلوه گر بود.

وی گفت: آمریکا به خاطر اینکه این افتضاح را در رسانه ها کم کنند به جنگ روانی رو آورده‌ و مدام می گویند که کشته‌ای نداشتیم البته هدف سپاه بالا بردن آمار تلفات نبود.

امام جمعه چادگان افزود: به گفته مقام معظم رهبری معظم این انتقام نبود و انتقام سخت اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است.

بنی جمالی تصریح کرد: تقویت جبهه مقاومت و اقتدار رزمندگان جبهه مقاومت از مطالبات به حق مردم ایران و سایر کشورها است که در اینده‌ای نزدیک شاهد پیروزی‌های جبهه مقاومت را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 405118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.