نفوذ شیرابه پسماند شهری آستارا به دریا

معاون خدمات شهری شهردار آستارا ورود شیرآبه‌های محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش‌آباد آستارا به دریا را از بزرگترین مشکلات مدیریت پسماند شهرداری این شهر برشمرد.

شایان ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا  با اشاره به اتخاذ تصمیمات کارگروه پسماند استان گیلان در خصوص ایجاد طرح لندفیل و مرکز دفن بهداشتی پسماند، اظهار کرد: اعضای این کارگروه به همراه مشاوران جهاد دانشگاهی در هفته پیش‌رو با تشکیل جلسه‌ای در شهر آستارا به تشریح و بررسی این طرح می‌پردازند.

وی افزود: لندفیل های بهداشتی طوری ساخته می‌شود که از نفوذ شیرابه به داخل زمین و آب‌های سطحی جلوگیری می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا عنوان کرد: مسئولان استانی و شهری قصد دارند که این طرح در آستارا به نتیجه برسد و اعتبارات استانی و ملی قابل توجهی نیز به آن اختصاص یافته است.

ناصری اضافه کرد: برآورد اولیه نشان می‌دهد اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح در شهر آستارا ۷۶ میلیارد ریال است.

وی ورود شیرآبه‌های محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش‌آباد آستارا به دریا را یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت پسماند شهرداری این شهر عنوان کرد و افزود: روزانه به طور میانگین ۷۰ الی ۸۰ تن زباله در شهر آستارا تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۱۰ تن در روز افزایش می‌یابد.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا به طرح شهرداری آستارا برای ایجاد خط پردازش و نحوه کارکرد آن اشاره کرد و گفت: خط پردازش سیستمی از پسماندهای ورودی است که به دو صورت دستی و مکانیزه فرایند تفکیک در آن انجام می‌شود و پسماندهایی که ارزش ریالی و قابلیت بازیافت دارد، جمع‌آوری میشود. 

ناصری تاکید کرد: با راه‌اندازی خط پردازش دیگر هیچ زباله قابل بازیافتی وارد محل دفن نمی‌شود.

وی با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبدا، عنوان کرد: در حال حاضر در شهر آستارا بیش از هشت هزار نفر خانوار جزء مشترکان این طرح هستند و هر هفته کار تفکیک از منازل آن‌ها توسط پیمانکار بخش خصوصی طرح انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا با اشاره به جمع‌آوری روزانه سه تا هفت تن زباله خشک از مبدا در شهر آستارا، گفت: با راه‌اندازی خط پردازش این رقم دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

ناصری با بیان اینکه شهر آستارا به شش زون تقسیم‌بندی شده است، افزود: یکی از این زون‌ها ادارات، نهادهای دولتی، بانک‌ها و موسساتی است که کار تفکیک از آن‌ها انجام می‌شود.

وی وجود کارگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماندهای خشک  را بزرگترین چالش پیمانکار بخش خصوصی در اجرای طرح تفکیک زباله دانست و خاطرنشان کرد: تعدادی از این افراد توسط ماموران انتظامی شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایمنا، بندر آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 405090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.