حمل و نقل عمومی تبریز نیاز به حمایت دولت دارد

شهردار تبریز گفت: نقش حمل و نقل عمومی و تاثیراتی که در کاهش آلودگی هوا دارد غیر قابل انکار است و دولت باید بیشتر از این به کمک شهرداری‌ها بیاید.

ایرج شهین باهر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای تشکیل شورای اسلامی پنجم شهر تبریز موضوع کاهش آلودگی هوا و بهبود سیستم حمل و نقل را پیگیری کردیم و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد از طریق فروش اوراق شهرداری تامین بودجه و فاز اول از خط یک مترو راه اندازی شد که به زودی کل خط یک به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تبریز برای کاهش آلودگی هوا افزود: تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا پروژه متروی شهر را به عنوان حمل و نقلی پاک زودتر اجرایی کنیم، همچنین معاینات فنی رایگان در خصوص تاکسی‌ها و زوج و فرد کردن منطقه مرکزی تبریز را اجرا کردیم که تاثیر خوبی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تبریز داشته است.

شهردار تبریز تاکید کرد: با وجود خطوط بی آر تی و مترو همچنین اضافه شدن ۸۰ مینی بوس و تعدادی اتوبوس به سیستم حمل و نقل عمومی، اما همچنان پاسخگوی تمام نیاز حمل و نقلی شهر نیست.

وی با بیان اینکه می‌توان از طریق تامین اتوبوس و پر رونق کردن حمل و نقل شهری آلودگی هوا را کاهش داد، افزود: ارتقای حمل و نقل شهری تبریز نیاز به حمایت دولت دارد.

شهین باهر گفت: استفاده از واگذاری اوراق مشارکت که دولت برای کمک به شهرداری ها اعلام کرده همچنان در انتظار آن هستیم البته به نوعی جوابگو هم نیست، این در حالی است که ۸۷ و نیم درصد از تعهدات خرید اتوبوس بر عهده دولت است.

وی در خصوص هوشمند سازی حمل ونقل عمومی تصریح کرد: هوشمند سازی در بخش‌های مختلف در حال انجام است و همه دستگاه‌هایی که در این زمینه وظیفه دارند باید همراهی کنند زیرا هوشمند سازی به طور کامل بر عهده شهرداری‌ها نیست.

شهردار تبریز گفت: برخی ارگان‌ها اطلاعات خود را برای هوشمند کردن شهر در اختیار شهرداری قرار نمی‌دهند که می‌تواند در روند هوشمندسازی شهر مشکل ایجاد کند.

کد خبر 405075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.