امید ایران ۱ – امید ازبکستان ۱/ بازی خوب امیدها بی نتیجه ماند

تیم ملی امید کشورمان در نخستین گام از مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ بعدازظهر امروز مقابل ازبکستان متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعدازظهر امروز تیم‌های امید ایران و ازبکستان در قالب رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا  به مصاف هم رفتند که با وجود بازی خوب ملی‌پوشان کشورمان این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا (انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو) - تایلند

دیدار تیم‌های امید ایران و ازبکستان

ورزشگاه: تین سولانون  - سونگلا تایلند  

تماشاگر: دو هزار نفر

گل‌ها:  ایزلام کوبیلوف(دقیقه ۳۹ – برای ازبکستان) – رضا دهقانی (دقیقه ۵۸– برای ایران)

اخطار: عارف آقاسی (دقیقه ۱۵ – ایران) 

اخراج: 

امید ایران: حبیب فرعباسی‌- مجتبی نجاریان- مهدی مهدی‌خانی- الهیار صیادمنش- رضا شکاری- رضا دهقانی( دقیقه۹۰- محمد خدابنده لو) محمد محبی( دقیقه ۸۴- جعفر سلمانی) - علی شجاعی( دقیقه ۴۵- مهدی قائدی)- متین کریم زاده- امید نورافکن- عارف آغاسی 

سرمربی: حمید استیلی

امید ازبکستان:  عبدالوحید نعمتوف- خوجی اکبر علی جانف- حسن الدین علیکولوف- ایزلام کوبیلوف- ایلهوم علی جونوف،عزیزجان گانیف- اخمت عبدالله اف- سنجر کودیرکولوف -یاسوربک یاخشیبوئف- نوریلو تاختاسینوف-بوبیر عبدیخولیکوف

سرمربی: جوبیکنو درولوویچ

داور: خمیس المری (قطر)

شرح بازی:

تیم ایران بازی را هجومی آغاز کرد اما دفاع بسته ازبک‌ها در ابتدای کار اجازه طراحی موقعیت خطرناکی را به تیم ایران نداد. پس از ۱۵ دقیقه ابتدایی، این ازبک‌ها بودند که بازی را دست گرفتند اما خطر خاصی را ایجاد نکردند. در اواخر بازی در نیمه نخست و درحالی که تیم ملی ما توپ و میدان رادر اختیار داشت ازبک‌ها روی یک ضد جمله و غفلت خط دفاعی ایران صاحب ضربه پنالتی شدند تا با پیروزی راهی رختکن شوند.

نیمه دوم، حمید استیلی قائدی را به زمین فرستاد تا خط حمله تیم را تقویت کند. این موضوع باعث شد ایران در ۱۵ دقیقه آغازین نیمه دوم طوفانی ظاهر شود و چندین موقعیت خطرناک روی دروازه نعمتوف ایجاد کند. حملات ایران جواب داد و دهقانی قفل دروازه ازبکستان را گشود. پس از گل اول تیم کشورمان این فرصت را داشت تا باز گلزنی کند اما بی دقتی مهاجمان، مانع این امر شد. در ادامه ایران عقب نشست و این ازبک‌ها بودند که بازی را در دست داشتند و چیزی نمانده بود تا در دقایق پایانی تساوی را با پیروزی عوض کنند. به این ترتیب این دیدار با تساوی یک بر یک هر دوتیم به پایان رسید و تیم امید چشم دو دیدار بعدی خود برای صعود از این گروه دوخته‌است.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳۹- ازبکستان )- ازیلام کوبیکوف با بغل پا توپ را خلاف جهت حرکت فرعباسی به سمت راست دروازه فرستاد تا ازبکستان با یک گل از ایران پیش بیافتد.

۱-۱ (دقیقه ۵۹- ایران )- پرتاب اوت بلند توسط بازیکنان تیم ملی روی دروازه ازبکستان انداخته شد. ضربه سر اول را بازیکنان ایران زدند اما مدافعین ازبکستان توپ را ناقص دفع کردند تا توپ به رضا دهقانی برسد و او پس از چند بار رفت و برگشت بالاخره توپ را به دروازه نعمتوف فرستاد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۳- ارسال زمینی الهیار صیادمنش از سمت راست دفاع ازبکستان، شجاعی را در موقعیت دروازه خالی قرار داد و تنها یک بغل پا با باز کردن دروازه  فاصله داشت اما ضربه‌ی عجیبی به توپ زد تا این موقعیت از دست برود.

دقیقه ۳۸- حرکت بازیکنان ازبکستان روی ضد حمله با حرکت این بازیکن در عرض محوطه جریمه تیم ایران همراه شد که مجتبی نجاریان با یک پا مانع از حرکت مهاجم ازبک شد تا داور قطری اعلام پنالتی به سود ازبکستان را انجام دهد.

دقیقه ۴۴- ایران صاحب یک ضربه آزاد غیرمستقیم شد و توپ ارسال را نورافکن با ضربه سر برای صیادمنش درنزدیکی دروازه ازبکستان کاشت اما شوت او به مدافعین خورد و دور شد.

دقیقه ۴۵- مهدی قائدی که تازه وارد میدان شده بود با یک حرکت تاکتیکی سه بازیکن ازبکستان را از پیش رو برداشت و با دروازبان تک به تک شد اما توپ از پای او فاصله گرفت تا مانع از گلزنی مهاجم استقلال در بدو حضورش در زمین شود.

دقیقه ۵۵- توپ را نجاریان در پشت محوطهباعث شد تا  ازبک‌ها پیش برد اما شوت او با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸- صیادمنش روی یک حرت تر کیبی صاحب موقعیت بسیار خود در زمین ازبکستان شد و با پاس زمینی محبی را صاحب او کرد اما بی دقتی او در زدن ضربه نهایی باعث شد تا این موقعیت نیز برای تیم ما از دست برود.

دقیقه ۸۲- بوزوروف روی اشتباه خط دفاعی ایران  صاحب موقعیت شوت زنی شد اما ضربه او با اختلاف اندک از روی دروازه فرعباسی به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

- بازیکنان تیم ایران بازوبندهای مشکی را در ادای احترام به حوادث تلخ چند وقت اخیر به دست داشتند.

- در دقیقه ۳۰ با تشخیص داور دو تیم به علت هوای گرم و شرجی کشور میزبان، یک دقیقه به کنار زمین آمدند تا استراحت کرده و آبی بنوشند.

بهترین بازیکن:

الهیار صیادمنش موفق شد با حرکات تکنیکی و پاس‌های بسیار خوب خود چند باری تیم ملی را در موقعیت گلزنی قراردهد.

کد خبر 405051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.