انجام بیش از ۲ هزار عملیات امداد و نجات در قزوین

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از اجرای دو هزار و ۸۱۵ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: عملیات‌های اجرایی با ۲۳۹ مصدوم، ۳۶ مجروح و ۵۸۴ نجات یافته همراه بوده است.

به گزارش ایمنا، مجتبی منتظری به ۱۳ مورد ریزش و نشست چاه در سال جاری اشاره و اظهار کرد: در ۹ ماه امسال از مجموع عملیات‌های انجام‌ شده یک هزار و ۱۸۳ مورد مربوط به اطفای حریق و یک هزار و ۶۳۲ مورد مربوط به امداد و نجات بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی از افزایش تعداد حریق علف‌های هرز و باغات در قزوین خبر داد و افزود: امسال یک هزار و شش مورد آتش‌سوزی علف‌های هرز را داشتیم که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۲ مورد بود که در این زمینه با رشد چهار برابری روبرو هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به وقوع ۱۲۹ مورد حریق منازل مسکونی، ۴۳ مورد حریق مراکز تجاری و ۱۱۰ مورد حریق وسایل نقلیه و ضایعات در ۹ ماه گذشته، اظهار کرد: به‌ طور میانگین روزانه ۱۰ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در قزوین انجام می‌شود، با آغاز فصل سرما و افزایش استفاده از بخاری‌های گازی به دلیل رعایت مسایل ایمنی از جانب شهروندان تنها یک مورد گازگرفتگی در شهر قزوین رخ داده است.

منتظری گفت: به‌طور میانگین روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ مورد تماس تلفنی با این سازمان برقرار می‌شود که ۸۰ درصد آن‌ها بی‌مورد تشخیص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال مجموعه مدیریت شهری برای تجهیز و نوسازی ناوگان آتش‌نشانی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که تاکنون از این محل چهار دستگاه خودروی آتش‌نشانی سنگین و نیمه سنگین خریداری و تا یک ماه آینده نیز هفت‌ دستگاه خودرو دیگر نیز به ناوگان این سازمان افزوده خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 405047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.