تشکیل کمیته نظارت بر اجرای مقررات آتش‌نشانی در ساختمان‌ها

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیته‌ای در جهت شناسایی مسائل و مشکلات مرتبط با نحوه نظارت و اجرای مقررات مربوط به ایمنی و آتش نشانی در تهران تشکیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، افشین حبیب‌زاده در تشریح جزئیات جلسه اخیر کمیسیون عمران، حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: به منظور بررسی نحوه نظارت و اجرای تاسیسات آتش نشانی در پروژه‌های ساختمانی شهر تهران، جلسه ای با حضور اعضا و کارشناسان کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگانی از معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و سازمان نظام مهندسی برگزار شد.

وی به برخی از اختلاف نظرات میان سازمان نظام مهندسی و سازمان های مرتبط با شهرداری در ارتباط با نحوه نظارت بر تاسیسات آتش نشانی در ساخت و سازها اشاره کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی از اجرای سلیقه‌ای مقررات در مناطق و بلاتکلیفی شهروندان در اجرای مقررات مرتبط با آتش‌نشانی نقدهایی مطرح کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این کمیته برای دقت در مسئولیت‌هاو تکالیف سازمان‌های مربوطه فعالیت می‌کند، تصریح کرد: مقرر شد کمیته‌ای در جهت شناسایی مسائل و مشکلات مرتبط با نحوه نظارت و اجرای مقررات مربوط به ایمنی و آتش نشانی تشکیل شود که نمایندگانی از شورای شهر، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری، سازمان نظام مهندسی و سازمان آتش نشانی در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی سامانه‌ای را رونمایی خواهد کرد که می‌تواند یکپارچگی لازم در اعمال مقررات مربوط به حوزه نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها را فراهم آورد.

کد خبر 405038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.