اعتراضات مردمی به نامگذاری یک میدان نامناسب به نام شهید سلیمانی

شورای شهرهای بیرجند، خرم‌آباد و همدان آخرین تصمیمات را درباره نامگذاری خیابان به نام شهید حاج قاسم سلیمانی گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با مصوبه جلسه گذشته شورای شهر بیرجند تصمیم بر این شد که میدان سپاه واقع در بلوار پیامبر اعظم به نام سردار سلیمانی نامگذاری شود که این تصمیم برخی اعتراضات را از سوی شهروندان مبنی بر در حاشیه بودن این میدان و دوری از هسته مرکزی شهر را به دنبال داشت.

به همین دلیل جلسه فوق العاده شورای شهر بیرجند به منظور تجدید نظر در این مصوبه برگزار شد و پیشنهادات مختلف در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه خیابان پاسداران، میدان فرودگاه و میدان تجمعات از جمله مهمترین پیشنهادات مطرح شده در این زمینه بود که مقرر شد در جلسه هفته آینده شورا این موضوع به صورت کارشناسی بررسی و تصمیم گیری نهایی در مورد آن انجام شود.

حوزه هنری لرستان به نمایندگی از هنرمندان متعهد و انقلابی استان و به منظور پاسداشت نام بلند شهید قاسم سلیمانی و قدرشناسی از چهل سال تلاش و مجاهدت‌های این شهید عالی مقام و با اصالت لر در همه سنگرهای دفاع از کیان اسلام و انقلاب به شورای شهر پیشنهاد داد بام لرستان به نام بام شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شود.

نامگذاری بلوار بعثت همدان به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که پیشتر مطرح شده بود، با تصویب در صحن شورای شهر نهایی شد.

حجت نظری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: سردیس شهید سلیمانی در محلی مناسب از بزرگراه شهید سلیمانی نصب خواهد شد و در تلاشیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات مربوط به ساخت و نصب این سردیس انجام شود.

نامگذاری بلوار نماز شهر گلپایگان و میدان اتحاد قروه به نام سردار شهید قاسم سلیمانی به تصویب شورای این دو شهر رسید.

با تصمیم شورای شهر شوش بزرگ‌ترین مسیر تردد در مبادی ورودی و خروجی شهر به نام شهدا حمله تروریستی اخیر نام‌گذاری شد.

کد خبر 405005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.