مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و همرزمانش از سوی رهبر انقلاب

مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهیدان جنایت رژیم تروریستی آمریکا از دقایقی پیش در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم که رؤسای قوای سه‌گانه، مسئولان لشکری و کشوری، تعدادی از وزیران و مسئولان عراقی، جمعی از نمایندگان گروه‌های مقاومت و سفرای کشورهای خارجی حضور داشتند، فالح الفیاض رئیس شورای امنیت ملی و حشدالشعبی عراق به نمایندگی از همه مسئولان و مردم این کشور، شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت و افزود: برای ما بسیار سنگین است که خون پاک این عزیزان در عراق یعنی در سرزمین حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام به زمین ریخته شد. مردم عراق در غم از دست دادن این شهید دلاور یکپارچه ایستادند و اعلام کردند فرمانده از تو متشکریم.

فیاض همچنین با گرامیداشت یاد شهید ابومهدی المهندس گفت: شهید ابومهدی همراه و همگام شهید سلیمانی در جنگ مقابل با تکفیر و تأمین امنیت برای مردم عراق بود و سرانجام نیز گوشت و خون آن دو شهید با یکدیگر آمیخته شد.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در سخنانی با برشمردن امتیازات برجسته سردار شهید سپهبد سلیمانی، گفت: حاج قاسم عزیز در عین آنکه مجاهد، طراح، هوشمند، فرمانده و فاتح بود، با الگوگیری از حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها، نسبت به ولایت کاملاً مطیع و فرمانبردار بود و شهادت او نیز مانند حیاتش، موجب عزت اسلام و انقلاب شد.

در این مراسم، قاریان قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در مصائب حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها نوحه‌سرایی کردند و اشعاری در فضلیت جهاد و مجاهدان راه خدا از جمله شهید سلیمانی قرائت کردند.

این مراسم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه ۱۹ دی) از ساعت ۱۰ صبح در حسینیه‌ امام خمینی برگزار شد.

فالح الفیاض رئیس حشدالشعبی عراق طی سخنانی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها در حمله آمریکا گفت گفت که مردم عراق یکپارچه و یک زبان عزادار سردار سلیمانی هستند.

وی ادامه داد: هیچ فکر نمی‌کردم برای من چنین چیزی پیش بیاید که در جمع و محضر شما برای عرض تسلیت این سردار و فرمانده شجاع حضور یابم. برای ما بسیار گران و سنگین است که در سرزمین عراق، سرزمین اباعبدالله الحسین (ع) و به دست افراد شقی و شرور خون پاک این عزیزان روی زمین ریخته شود.

وی افزود: افتخار می‌کنم و خوشبختم که تسلیت همه مسئولان و مردم عراق را به شما ملت مسلمان ایران منتقل کنم. ملت مسلمان عراق در از دست دادن این شهید بزرگوار و دلاور یکپارچه و یک زبان در این عزا ایستادند و گفتند فرمانده از تو تشکر می‌کنیم.

رئیس حشدالشعبی عراق یادآور شد: لازم می‌دانم از سوی خودم برای همه این عزیزان به ویژه شهید بزرگوار ابومهدی المهندس که در طول این مدت همراه و هم گام با شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی بود و جان خود را در این راه نثار کرد و با همراهانش به دست شقی‌ترین و پست‌ترین افراد شهید شد از خدا جزای خیر بطلبم. امیدوارم ما هم بتوانیم راه این عزیزان را دنبال کنیم و خداوند به اسلام و مسلمانان نصرت عنایت کند.

سخنان فالح الفیاض در حسینیه امام خمینی (ره) که به زبان عربی بیان شد از سوی آیت‌الله اختری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا به صورت همزمان ترجمه شد.

همچنین مراسم دیگری از طرف معظم‌له شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ پس از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

کد خبر 404994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.