کرمان پیشتاز اهدای خون در کشور شد

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: استان های کرمان با مشارکت ۳۷۸ تن، آذربایجان غربی با مشارکت ۳۷۷ تن و خراسان رضوی با مشارکت ۳۶۵ تن بیشترین اهدای خون را در آذر ماه داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اینستاگرام نوشت:

"هزار واحد خونی به بیماران نیازمند اهدا شد/مشارکت ۲ هزار و ۹۹۱ نفر در طرح قراری مهربانی

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: طرح ملی اهدای خون «قرار مهربانی» با شعار هدیه ای برای نجات جان انسان ها در سراسر کشور برگزار و ۲ هزار و ۹۹۱ واحد خونی در آذر ماه به بیماران نیازمند اهدا شد.

رضا بامداد اصل افزود: استان های کرمان با مشارکت ۳۷۸ تن، آذربایجان غربی با مشارکت ۳۷۷ تن و خراسان رضوی با مشارکت ۳۶۵ تن بیشترین اهدای خون را در آذر ماه داشتند. در طرح قرار مهربانی ۸۲۰ اعضای خواهر و یک هزار و ۹۴۹ اعضای برادر و ۲۲۲ همکار استانی با حضور در پایگاه های انتقال خون سراسر کشور در این فعالیت انسان دوستانه مشارکت کردند.

وی گفت: جوانان هلال احمر در کانون های طلاب، جوانان، دانشجویی و روستایی در این طرح مشارکت داشتند که با اهدای خون خود به بیماران نیازمند در فصل سرما پرچم اهدای خون را به دست گرفتند.

سرپرست سازمان جوانان افزود: با توجه به سرمای هوا و شرایط جوی، حضور مردم برای اهدای خون، کمتر شده و کمبود ذخایر خونی، احساس می شود، سازمان جوانان هم همسو با یکی از اهداف خود مبنی بر نهادینه کردن تامین سلامت انسانها و اجرای یکی از برنامه های توصیه شده فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، اهدای خون را به عنوان بخشی از خدمات اشتراک ‌گذاری منابع انسانی، امکانات و ساختارهای توسعه ‌ای و پشتیبانی و بهره ‌گیری از ظرفیت شبکه‌ای در سطح ملی به ویژه در مواقع بروز بحران‌ های ملی و منطقه ‌ای در دستورکار قرار داده است."

کد خبر 404987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.