۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
آینده‌ روشن در انتظار مشهد

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: احداث کارخانه نوآوری، نوید دهنده خبرهای خوش در زمینه فناوری های نوین و شهر هوشمند برای شهر مشهد در آینده خواهد بود.

به گزارش ایمنا، ستار هاشمی در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث کارخانه نوآوری اظهار کرد: نگاه ویژه مدیریت شهری مشهد به نوآوری از بحث ساخت وسازساختمان، برج و مجتمع های تجاری و مسکونی به سمت احداث کارخانه و مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه نکته ویژه ای که در وزارت خانه به آن نگاه می کنیم موضوع شهر هوشمند است، اظهار کرد: باید یادآوری کنیم مشهد با تدبیری که مدیریت شهری این شهر اندیشیده است و هم افزایی که در این زمینه وجود دارد در بحث شهر هوشمند شرایط مناسبی دارد و یکی از مصادیق آن الکترونیکی شدن برخی از شهرداری های مناطق مشهد است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات ادامه داد: این موضوع نشان دهنده درک درست مدیریت شهری مشهد از شهر هوشمند و عملکرد زیرساخت های مورد نیاز در این زمینه است و همین امر موید آن است که می توانیم به صورت عملیاتی در بحث شهر هوشمند از تجارب ارزشمند شهر مشهد که با تلاش به دست آمده است استفاده کنیم.

بهره‌برداری از کارخانه نوآوری فروردین ۹۹ 

«شهریار آل‌شیخ»، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد در حاشیه بازدید معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات از پروژه در حال احداث کارخانه نوآوری افزود: مجموعه کارخانه نوآوری در قدیمی‌ترین سازه شهر مشهد و در محل کارخانه سابق کوکا در انتهای بلوار کوثر با رویکرد جدید صنعتی و کارآفرینی در فضایی نزدیک دانشگاه و مرتبط با جامعه خلاق مراحل پایانی احداث خود را می گذراند.

وی افزود: پروسه احداث کارخانه نوآوری به دلیل این که بخشی از آن به صورت مرمت انجام شد و برخی سازه ها نیز نیاز به اصلاح داشت کمی زمانبر شد، اما از این پس با توجه به اینکه سازه ها در خارج از محل ساخته و دیوارها و سقف ها به صورت پیش ساخته خواهد بود، سرعت پیشرفت کار افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد ادامه داد: تصمیم گرفته شده بخشی از سازه‌های قدیمی کارخانه حفظ شود و بر همین اساس این محل مرمت و مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخشی دیگری نیز فضای رباتیک و بازی برای کودکان درحال احداث است، ادامه داد: دیواره های سازه آجری و نمای کارخانه فلزی و شیشه ای است که طراحی آن انجام و در حال قالب ریزی است و امیدواریم کارخانه نوآوری فروردین ۹۹ آماده بهره‌برداری شود.

کد خبر 404977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.