پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن محصولات شیلاتی تا سال ۱۴۰۰

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، از پیش بینی تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات شیلاتی، ۸۰۰ هزار تن آبزی پروری و ۷۰۰ هزار تن صید ماهیان به عنوان مهم‌ترین سیاست‌های سازمان شیلات تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، نبی اله خون میرزایی در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش ماهی در دریای گرزه- لنگه (شرکت طرح توسعه نیکسا) با اشاره به افزایش ۴۰ برابری تولیدات شیلات کشور در طول ۴۰ سال گذشته، اظهار کرد: در سال ۵۷ از مجموع ۳۲ هزار تن تولیدات شیلاتی بیش از ۲۹ هزار تن صید و سه هزار تن آبزی پروری بوده که این میزان در حال حاضر از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن تولید، حدود ۵۰۰ هزار تن تولیدات آبزی پروری است.

‎وی با بیان این که باید آبزی پروری در شیلات بیشتر از میزان صید باشد، بر استفاده بیش از پیش ظرفیت های آبزی پروری به ویژه ظرفیت های پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان تاکید کرد.

‎خون میرزایی با بیان این که مجتمع پرورش ماهی در قفس نیکسا نگین این صنعت در کشور و منطقه است، گفت: پرورش ماهی در دریا یک روش آبزی‌ پروری نیازمند به دانش و تکنولوژی است که خوشبختاته این مهم در مجتمع پرورش ماهی در دریای نیکسا به خوبی محقق شده و می تواند الگویی برای سرمایه گذاری در این صنعت باشد.

‎وی با بیان این که در حوزه صید و منابع موجود دریا نباید اشتباه تلخ دریای خزر را تکرار کنیم و بیش از حد به دریا فشار بیاوریم تصریح کرد: سازمان شیلات ایران با این وجود به جامعه صیادی دارای مجوز متعهد بوده و برای این عزیزان برنامه ریزی برای صید و صیادی پایدار را همواره در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 404969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.