۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
قیمت طلا در آرامش نسبی

قیمت طلا که روز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا با افت نسبی روبرو شده بود، امروز پنجشنبه تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، کاهش تنش‌های سیاسی و نظامی بین آمریکا و ایران موجب شد تا قیمت طلا که پیش از این به بالاترین سطح خود در هفت سال اخیر رسیده بود با کاهش نسبی همراه شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه به ۱۵۵۸ دلار رسیده که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به ۱۶۱۰ دلار در هر اونس رسید که این بالاترین رکورد قیمت از مارس ۲۰۱۳ به شمار می رود. البته قیمت طلا در پایان معاملات روز چهارشنبه با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۵۵۵ دلار رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده لزوما به دنبال واکنش نظامی به حملات ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق نیست.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز گفته است که حملات تهران در واکنش به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی پایان یافته است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد بخش خصوصی آمریکا طی ماه دسامبر بیشترین اشتغال را در هشت ماه اخیر ایجاد کرده است.

بانک جهانی پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی جهان در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را کاهش داده است که علت اصلی آن رونق دور از انتظار تجارت و سرمایه گذاری در عرصه بین المللی به خاطر تنش ها بین آمریکا و چین بوده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر با ۱.۰۵ درصد کاهش به ۸۸۶ تن رسیده است. قیمت هر اونس پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۱۰۸ دلار رسیده و قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۲ درصد رشد به ۱۸.۱۲ دلار رسیده است.

منبع: سایت طلا

کد خبر 404967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.