شناسه ملی سازمان‎‌های وابسته به شهرداری‎‌ها تعیین تکلیف شد

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‎‌ها و دهیاری‎‌های کشور از تعیین تکلیف شناسه‎‌های ملی سازمان‎‌های وابسته به شهرداری‌‎ها و ابلاغ آن به استانداران و شهرداران برخی کلانشهرها خبر داد.

 به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌‎ها و دهیاری‎‌های کشور، عباس کرکه‌‎آبادی، گفت: در جلسه تعیین تکلیف شناسه‌‎های ملی سازمان‎‌های وابسته به شهرداری‌‎ها که در محل دبیرخانه هیئت ماده ۹ آیین‎نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی و با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌‏های ‏اجرایی عضو برگزارشد، مقرر شد شناسه‎های ملی سازمان‎های وابسته مشمول ماده ۵۴ قانون شهرداری بی‌‎اعتبار و شناسه‎های ملی ۸۴ سازمان‎ وابسته دیگر تا ۲۸ اسفند ۹۸ رفع تعلیق تا توسط استانداری و شهرداری تعیین تکلیف شود.

وی افزود: این موضوع در ۱۸ دیماه از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‎‌های کشور به استانداران سراسر کشور و شهرداران کلان شهرهای مشهد، قم، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرج و کرمانشاه ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌‎ها و دهیاری‌‎های کشورادامه داد: در اجرای مصوبه مورخ ۱۹ آذر سال ۹۸ هیئت ماده ۹ مقرر شد شناسه ملی آن دسته از سازمان‎‌های وابسته به شهرداری‌‎ها که اساسنامه آن‎ها در چارچوب ماده «۵۴» قانون شهرداری و مطابق با الگوی اساسنامه‎‌های ابلاغی وزیر کشور پس از طی مراحل و تشریفات قانونی و اداری در سال‌‎های ۹۵ تا ۹۸ توسط این سازمان ابلاغ شده بی‌‎اعتبار شود و از این پس، این‎گونه سازمان‌‎های وابسته به عنوان بخشی از بدنه و ساختار شهرداری ذیربط امکان استفاده از شناسه ملی همان شهرداری را خواهند داشت.

کرکه‌آبادی اضافه کرد: هیئت ماده ۹ موافقت با رفع تعلیق شناسه ملی سازمان‌‎هایی که کماکان در چارچوب ماده «۸۴» قانون شهرداری فعالیت می‎‌کنند تا تاریخ ۲۸ اسفند ۹۸ موافقت کرد.

وی تاکید کرد: استانداری‌‏ها و شهرداری‌‏ها در فرصت باقیمانده باید نسبت به ساماندهی اساسنامه سازمان‌‎های وابسته به شهرداری در چارچوب ماده «۵۴» قانون شهرداری اقدام و یا نسبت به استفاده از ظرفیت ایجاد مؤسسه یا شرکت به منظور انجام وظایف برخی سازمان‎‌های وابسته فعلی مبادرت کنند.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‎‌ها و دهیاری‎‌های کشور گفت: در متن مصوبه مذکور تصریح شده است با انقضاء تاریخ فوق امکان هیچ‎گونه اقدام و پیگیری مجددی از سوی این سازمان وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایمنا، دبیرخانه هیئت ماده ۹ متشکل از نمایندگان وزارت‏خانه‏ های کشور، اقتصاد و اموردارایی، دادگستری، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

کد خبر 404957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.