"محله محور بودن" مهم‌ترین ویژگی بودجه سال ۹۹ شهرداری سمنان

شهردار سمنان گفت: لایحه بودجه سال آینده مناطق مبتنی بر نیازهای و پروژه‌های در دست اقدام در محله‌های مختلف شهر تنظیم می‌شود.

سید محمد ناظم رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بی‌تردید موثرترین و پایدارترین برنامه برای مدیریت شهری، نظام محله محوری است.

وی افزود: امروزه لزوم استفاده از ظرفیت‌های محله‌ای و بازتعریف نقش شهروندان و کنشگران مدیریت شهری در  محله‌های شهر و شناخت مفهوم "برنامه‌ریزی مشارکتی" و کارکردهای آن در محلات ضروری است.

شهردار سمنان ادامه داد: به منظور افزایش گرایش شهروندان در مشارکت اداره امور شهر و بهبود کیفیت زندگی شهری و ارتقای فرهنگ شهروندی، مدیریت شهری باید در مسیر تامین خواست شهروندان حرکت کند، لذا شهرداری سمنان در نظر دارد تا بودجه سال ۹۹ را بر اساس نیازهای ۴۰ محله‌ شهر تنظیم و تصویب کند.

ناظم‌رضوی تصریح کرد: محله محور بودن عملکرد عمرانی و خدماتی شهرداری سمنان می‌تواند رضایتمندی بیشتر شهروندان را در سال آینده همراه داشته باشد.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: برای بودجه ریزی سال ۹۹ شهرداران مناطق با برگزاری جلسات متعدد با معتمدان و افراد موثر در محله‌های مختلف شهر، مسائل و نیازهای محلات را شناسایی و به معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی انعکاس می‌دهند تا برای اختصاص ردیف اعتباری در لایحه بودجه اقدام شود.

کد خبر 404956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.