دست ایران روی ماشه انتقام

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

واکنش معاون روحانی به انتقام سخت سپاه

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاری که انجام شد کاملا مطابق قوانین بین‌المللی بوده است. اساسنامه بین‌الملی که سال ۲۰۱۰ اصلاح شد، اقدام سپاه را دفاع مشروع محسوب می‌کند. وی در ادامه مجدد تاکید کرد که اقدام سپاه پاسداران در راستای قوانین بین‌المللی بوده است. امیری گفت: سردار قاسم سلیمانی شخصیت بسیار بزرگی بود و بزرگی‌اش را در مراسم تشییع او در ایران و عراق دیدیم. بازتاب شهادت ایشان در سطوح منطقه و بین‌المللی شاهد بزرگی اوست. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی دفاع مشروع را حق ایران دانست و گفت: از منظر قانون بین الملل ترامپ جنایتی را مرتکب شد. حق نداشت در یک کشور ثالث علیه یک مامور رسمی در یک کشور میزبان عملیات نظامی انجام دهد. کار او غیرقانونی بود. ترامپ و کسانی که مستقیما در این موضوع نقش داشتند، اقدام‌شان جنایت جنگی است. امیری یادآور شد: این حق برای کشور عراق وجود دارد که بر اساس قوانین بین المللی در دیوان بین الملی کیفری از آمریکا شکایت کند.

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای نظامی: رهبر انقلاب انتقام از آمریکا را فراتر از عملیات نظامی خواندند /تازه آغاز راه است

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق اظهار کرد: این حمله پاسخی بود به اعمال آمریکا، آمریکایی که ناجوانمردانه سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را ترور کرده بود. وی با بیان اینکه قدرت و اقتدار ایران در سطح بالایی قرار دارد، گفت: ایران از همان ابتدا اعلام کرد که پاسخ این اقدام تروریستی را خواهد داد و این کار عملی شد و پاسخی کوبنده به تروریست‌های آمریکایی‌ داده شد. رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش خاطرنشان کرد: این پاسخ یکی از پاسخ‌ها به گستاخی‌ آمریکاست و در صورت تداوم شرارت آن‌ها، پاسخ‌های کوبنده‌تر ادامه خواهد داشت. امیر پوردستان خاطرنشان کرد: آمریکا در منطقه منفور است و تمام جبهه مقاومت چنان ضربه‌ای به آن‌ها خواهند زد که با خفت و خواری منطقه را ترک کنند. وی در پاسخ به تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمله به ایران در صورت اقدام کشورمان در تلافی کردن ترور سپهبد شهید سلیمانی گفت: بیانیه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کامل و جامع بود و اگر آمریکا بخواهد اقدامی انجام دهد، پاسخ کوبنده‌تری دریافت خواهد کرد.

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای نظامی: رهبر انقلاب انتقام از آمریکا را فراتر از عملیات نظامی خواندند

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب، مردم و مسئولین برای انتقام سخت خون شهید سلیمانی و دیگر همراهان مجاهدش، بیانات امروز رهبر انقلاب را تکمیل کننده اقدام موشکی سپاه خواند و افزود: فرماندهی معظم کل قوا در جلسه با مردم قم انتقام را فراتر از کار نظامی و عملیات نظامی خواندند و همانگونه که ایشان نوید دادند این تازه آغاز روزهای ذلت بیشتر آمریکا خواهد بود. وی افزود: رجز خوانی های پی در پی آمریکا نشان داده که توخالیست و در برابر اقتدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت عددی به حساب نمی آید. سردار شکارچی به شخصیت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: شهید سلیمانی بواسطه نابودی داعش که دست پروده آمریکا بود، استخوانی در گلوی دشمن بود. به هرحال خون با برکت شهید بیشترین آسیب رو به آمریکا وارد کرد.  این مقام بلند پایه نظامی درباره عملیات موشکی "شهید سلیمانی" سپاه در پایگاه امریکایی عین الاسد هم اظهار کرد: با عملیات در عراق یک آرامشی به مردم داده شد که جمهوری اسلامی مقتدر و عملیاتی و به دور  از شعار است و بر همین اساس مهمترین پایگاه آمریکا را مورد اصابت موشک های ایران قرار داد. شکارچی درباره عملیات جنگ روانی امریکایی های پس از حمله موشکی سپاه هم تصریح کرد: آمریکا تلاش میکند با عملیات جنگ روانی نگاه خودشان را به اذهان دیکته کنند و خلاء خود را در بحث نظامی که بسیار در آن ضعف دارند، جبران کند. همچنین در این برنامه سامان نیازی؛ معاون بین الملل موسسه بین المللی صلح زیبا هم گفت: تمام قوانین حقوق بین الملل‌‏ ترور سردار سلیمانی به دستور ترامپ را نقض آشکار حقوقی جهانی می دانند.  وی خاطرنشان کرد: ترور یک نیروی رسمی کشور درحالیکه مسلح نبوده و در منطقه بشهادت رسیده برای کشوری که عضوسازمان ملل در آن کشور است جز نقض آشکار حقوق بین اللملی هیچ چیز دیگری نمی تواند باشد. از این رو پاسخ ایران به این کار تروریستی ارتش امریکا مطابق بند۵۱ منشور متحد دفاع مشروع کشوری بوده که مورد حمله قرار گرفته است.

انتقام از آمریکا حق ما است و این خواسته ملی است

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران درباره اقدام تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع آمریکایی‌ها در عراق، اظهار کرد: اقدام تلافی‌جویانه فقط چشمه‌ای از قدرت ایران بود. وی افزود: انتقام از اقدام ناجوانمردانه آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی، حق ما است و این خواسته ملی است؛ مردم از مسئولان انتظار دارند که انتقام خون شهیدان خود را از آمریکا بگیرد. حکیمی پور تاکید کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند که ایران بر سر منافع ملی، امنیت کشور و خطوط قرمز خود سر سوزنی مماشات نمی‌کند. آمریکا یکی از بهترین ژنرال‌های نظامی ایران را ناجوانمردانه ترور کرده است و ایران قطعا نمی تواند ساکت بنشیند و تماشا کند. دبیرکل حزب اراده ملت ایران با تاکید بر اینکه مسئول مستقیم شرایط فعلی، ترامپ رئیس جمهور آمریکا است، گفت: آمریکایی ها باید بدانند وقتی دست به چنین عملیات جنایت‌آمیز می زنند بی پاسخ نخواهد ماند.

نقوی‌حسینی: انتقام ایران پاسخی به اقدام جنایتکارانه آمریکا بود/ آمریکا چاره‌ای جز ترک منطقه ندارد

سید حسین نقوی حسینی  با تبریک اقدام شجاعانه هوا فضای سپاه پاسداران ایران به ملت ایران گفت: این اقدام هشداری به آمریکایی‌ها و همه دشمنان ملت جمهوری اسلامی است که ایران چنین توانایی را داشته و پاسخ هر اقدام وحشیانه و جنایتکارانه را به همان اندازه می‌دهد. این عملیات نظامی مهم به لحاظ راهبردی و تاکتیکی بود. وی توضیح داد: آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که همه پایگاه‌های ایران را تحت نظر دارند. ترامپ گفته بود ۵۲ پایگاه ایران را زیرنظر داشته و اجازه هیچ حرکتی را نمی‌دهند اعلام کرده بودند در همه پایگاه‌هایشان گنبد دفاعی دارد و امکان حمله به آن پایگاه‌ها وجود ندارد. ما با این عملیات سپاه نشان دادیم که توانمندی جمهوری اسلامی ایران در انجام عملیات نظامی چقدر بالاست و توانسته‌ایم به آنها ضربه بزنیم. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این ادعای آمریکایی‌ها که نمی‌توانند به پایگاه‌های آنها ضربه زده شود پوشالی است، این موفقیت بزرگ نیروهای نظامی ما چنین پیامی را به دنیا مخابره کرد. کما این‌که سپاه پاسداران در بیانیه خود به‌ آمریکا و کشورهایی که پایگاه‌های نظامی آمریکا در آن کشورها قرار دارد هشدار داد که اگر تحرک بیشتری شود پاسخ دندان‌شکنانه‌تر خواهد بود و آنها تاوان می‌دهند و ایران طبق منشور ملل متحد حق انجام هر کاری را دارد. نقوی حسینی در پایان اظهار کرد: این عملیات بسیار مهم و سنجیده سپاه پاسداران آمریکا را در شرایط سختی قرار داده است به احتمال زیاد مجبورند منطقه را ترک کنند چون می‌دانند در هر شرایطی در معرض هدف‌گیری قرار می‌گیرند.

حیثیت آمریکا موشک باران شد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تا چند ساعت آینده همه تلفات، حمله موشکی ایران به عین الاسد را اعلام خواهیم کرد. وی با بیان اینکه اقتدار و حیثیت آمریکا موشک باران شد، گفت: بزودی آماری از تلفات تجهیزاتی و انسانی وارده شده به آمریکایی‌ها اعلام خواهد شد. ما ثبت کردیم که آمریکا با این همه تجهیزات پیشرفته و آماده‌باش نتوانستند از سامانه‌های خود استفاده کنند. رضایی با تاکید بر اینکه دستمان روی ماشه است گفت: اگر آمریکایی‌ها خطایی کنند فوران خشم نیروهای انقلاب را خواهند دید.

کد خبر 404941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.