نام ماندگار سردار دلها در آموزش/ کلاس‌های جبرانی آلودگی هوا آغاز شد

مهم‌ترین اخبار آموزش و پرورش طی هفته جاری را در بسته خبری آموزش و پرورش ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین اخبار حوزه آموزش و پرورش هفته جاری را در ادامه می‌خوانید:

۶۳ مرکز آموزشی به نام سردار سلیمانی احداث خواهد شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از نامگذاری ۶۳ مجتمع آموزشی در کشور با تأسی از ۶۳ سال عمر بابرکت و عزتمند سردار پرافتخار ایران و اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

رخشانی مهر افزود: در هر استان دو مجتمع آموزشی و در استان کرمان که زادگاه این شهید بزرگوار بوده است سه مجتمع با نام پرافتخار سردار سلیمانی مزین خواهد شد.

کلاس‌های جبرانی تعطیلات آلودگی هوا آغاز شد

 تعطیلات پیش‌بینی‌نشده تا به امروز حدود دو هفته مدارس را فقط در پایتخت به تعطیلی کشانده است، این مسئله منجر به از دست رفتن بخشی از زمان آموزش دانش‌آموزان در مدارس کشور شد.

هم‌اکنون برخی مدارس دولتی به‌ویژه در دوره ابتدایی به خانواده‌ها خبر داده‌اند، کلاس‌های جبرانی آموزشی از پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

پیش‌ از این برخی معلمان و خانواده‌ها می‌گفتند: موضوع مهم از دست رفتن ساعات آموزش دانش‌آموزان با این تعطیلات ناخواسته است و نتیجه آن‌تدریس سریع مطالب کتاب‌های درسی بدون تعمیق یادگیری می‌شود آن‌ هم در کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی که در شرایط عادی هم فرصت کافی برای تعمیق یادگیری دانش‌آموز وجود ندارد.

احداث بزرگترین مجتمع آموزشی و ورزشی خیرساز کشور به نام سردار سلیمانی

بزرگترین مجتمع آموزشی و ورزشی خیرساز کشور در شهرتهران احداث و به نام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مزین خواهد شد.

این مجتمع آموزشی که شامل پنج مدرسه [تمام مقاطع تحصیلی]، مجتمع ورزشی با پیش بینی سالن و استخر، نمازخانه، آزمایشگاه و سالن اجتماعات است و مساحت زمین آن ۱۲ هزار متر است، در منطقه ١٥ آموزش و پرورش شهر تهران، توسط یکی از خیرین نیک اندیش مدرسه ساز و در منطقه‌ای احداث خواهد شد که تراکم دانش آموزی بسیار بالایی دارد.

بر اساس توافقات با هماهنگی خانواده سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و با حضور دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، دکتر رخشانی مهر معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و مسئولان عالی استانی و کشوری مراسم آغاز عملیات احداث این مجتمع آموزشی اجرا خواهد شد.

برای تکریم مقام معلم باید موجی در جامعه ایجاد شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منزلت، تلقی دیگران از مقام معلم است لذا باید تلقی دیگران از معلمان را اصلاح کنیم و بهبود ببخشیم، گفت: در تکریم معلمان باید افرادی مورد تجلیل قرار گیرند که در مسیر تحقق اهداف سند تحول و جهت‌گیری‌های آموزش‌ و پرورش گام بردارند و تشویق آنها به تقویت اهداف مذکور بینجامد.

وی اضافه کرد: برای تکریم معلم باید موجی در جامعه ایجاد شود، همچنین ارائه فراخوان برای استفاده از اندیشه‌های معلمان در این زمینه می‌تواند بانکی از ایده‌ها را در اختیار ما قرار دهد.

حاجی میرزایی بر لزوم وجود دستورالعمل مناسب در ادارات آموزش‌وپرورش برای تکریم مقام معلم تأکید و ادامه داد: تکریم مقام معلم ابتدا باید در ادارات آموزش‌ و پرورش به‌طور جدی پیگیری شود و این موضوع بسیار مهم است.

لغو امتحانات نهایی و غیرنهایی دانش آموزان در روزهای ۱۶ و ۱۷ دی

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: به منظور تسهیل حضور دانش‌آموزان در مراسم تشییع و مجالس ترحیم حاج قاسم سلیمانی، این مجاهد فی سبیل‌الله و الگوی تمام عیار هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی و همرزمان شهیدش، امتحانات نهایی و غیرنهایی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۶ و ۱۷ دی برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: امتحانات این روزها به ترتیب به ۲۴ و ۲۵ دی موکول شد و زمان برگزاری امتحانات غیرنهایی توسط مدیران مدارس به اطلاع دانش‌آموزان می‌رسد.

زندگینامه شهید سلیمانی در برنامه درسی قرار می‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان نماد عزت، غیرت و هوش ایرانی است و داستان سرگذشت سراسر افتخار او که گفتمان مقاومت اسلامی بود و بخش پرغروری از تاریخ ایران است در برنامه درسی قرار می‌گیرد.

همچنین سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: به همکارانم در سازمان‌ پژوهش وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم تا به نحوی برنامه‌ریزی کنند که زندگینامه پرافتخار حاج قاسم سلیمانی در کتب درسی وارد شود.

کد خبر 404939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.