منابع انتشار بوی نامطبوع تهران بررسی می شود

بررسی منابع بوی نامطبوع تهران، انهدام باند سارقان خودرو در اصفهان، واریز یارانه نقدی دی ماه از فردا شب و ترخیص نیمی از مصدومان کرمانی برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی امروز - چهارشنبه ۱۸ دی ماه- است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، امین بابایی در معاونت عمرانی استانداری تهران با اشاره به آخرین روند پیگیری منبع یا منابع بوی نامطبوع تهران گفت: براساس پیگیری به عمل آمده متولیان اصلی بررسی بوی نامطبوع اساسا مجموعه محیط زیست، شهرداری تهران و شبکه بهداشت و درمان هستند که با دستور استاندار تهران اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی پایش کردند.

وی تأکید کرد: کارگروه پایش با محوریت معاون عمرانی استانداری تهران، جلسات خود را پیگیری کرده و آنچه که تاکنون مشهود است براساس تحقیقات میدانی اعلام شده، بوی نامطبوع تحت تأثیر دی‌اکسید گوگرد براثر سوخت مازوت برخی کارخانه‌ها در منطقه جنوب تهران و همچنین بوی نامطبوع مرکز دفن زباله آرادکوه که روزانه بیش از ۷۰۰۰ تن زباله شهر تهران در آن جمع‌آوری می‌شود، است. در زمانی که رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند میزان ترکیب بار رطوبتی و گاز منتشر شده تحت تأثیر گازهای جنوب و جنوب شرقی به سمت شمال تهران باعث هدایت این بو در برخی مناطق تهران می‌شود.

آتش سوزی موتور علت سقوط هواپیمای اوکراینی 

قاسم بی نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: علت سقوط هواپیمای اوکراینی آتش سوزی موتور بود.

به گفته وی هواپیمای اوکراینی که صبح امروز تهران را به مقصد کیف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد.

وی با رد هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی، گفت: در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد اما آتش سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد.

ترخیص نیمی از مصدومان کرمانی

به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت از مجموع ۲۱۳ نفر از آسیب دیدگان کرمانی، در بیمارستان‌ها ۶۷ نفر بستری بودند که تا امروز صبح حدود نیمی از آن‌ها ترخیص شدند و بقیه درحال مراقبت هستند.

۱۱ دانش‌آموخته دانشگاه شریف در میان جانباختگان سقوط هواپیما

اسامی جانباختگان دانش آموختگان شریف که امروز در هواپیمای اوکراینی حضور داشتند، اعلام شد.

بر اثر سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در حوالی صبا شهر استان تهران رخ داد، تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه شریف جان باختند. 

به همین مناسبت سید حسن حسینی معاون فرهنگی دانشگاه شریف در دست نوشته ای جانباختن دانش آموختگان این دانشگاه را تسلیت گفت.

نوبت سوم وام ضروری بازنشستگان کشوری امشب پرداخت می‌شود

 معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تا پایان امشب (چهارشنبه) نوبت سوم وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به حساب 25 هزار نفر از واجدین شرایط واریز می‌شود.

 امین پورذاکری افزود: نوبت نخست وام ضروری 22 آبان سال جاری و نوبت دوم نیز دوم دی ماه امسال به حساب واجدین شرایط دریافت وام، واریز شده بود.

صندوق بازنشستگی کشور دومین بنگاه بزرگ کشوری است که یک میلیون و 400 هزار بازنشسته را تحت پوشش قرار داده است و 56 درصد از این افراد، بازنشسته آموزش و پرورش هستند.

۲۴ درصد بیماران «آی سی یو» فوت می‌کنند

 رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: میزان مرگ بیماران در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور در سطح جهانی بین ۱۸ تا ۲۴ درصد است.

امیر سواد کوهی افزود: بیمه های تکمیلی و بیمه ارتش در حال حاضر خدمات مناسبی را در بیمارستانها ارائه می دهند و بیمارستانها مشکلی با این بیمه ها ندارند ولی اگر بدهی های سازمان تامین اجتماعی رفع نشود طی ماههای آینده بسیاری از بیمارستانهای کشور تعهدات خود را با این سازمان قطع خواهند کرد.

به گفته سواد کوهی، میزان مرگ بیمارانی که در بخش های مراقبت های ویژه بستری می شوند در کشور در حد جهانی حدود ۱۸ تا ۲۴ درصد بوده و عفونت ها بیشترین علت مرگ و میر است.

وی اضافه کرد: مدت بستری بیماران در بخش مراقبت های ویژه سه تا پنج روز است. بیماران باید در مدت کوتاهی در این بخش ها بستری شوند و زمان طولانی مدت باعث افزایش و ایجاد عفونت ها می شود.

انهدام باند سارقان خودرو در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی وقوع چندین سرقت خودرو در شهر اصفهان کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این باند سه نفره سارق خودرو را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ حسین ترکیان افزود: متهمان در بازجوئی به سرقت هشت دستگاه خودروی سبک در شهر اصفهان اعتراف کردند.

یارانه‌ دی ماه زودتر واریز می‌شود

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: یکصد و هفتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به یارانه دی‌ماه یک روز زودتر از موعد بیستم یعنی ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۱۹ دی‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین تاکید کرد: فردا شب افزایش حداقل مستمری  خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور نیز همزمان با یارانه های نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

کد خبر 404922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.