می توانیم از ظرفیت آرای مردم و نمایندگان مجلس استفاده کنیم

شهردار تهران گفت: در قانون همه اختیارات به شهرداری ها داده نشده، اما معتقدم می‌توانیم از ظرفیت آرای مردم و نمایندگان مجلس استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها که صبح امروز _چهارشنبه ۱۸ دی ماه_ در یزد برگزار شد ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و حادثه جان باختن تعدادی از مردم در ازدحام جمعیت کرمان، همنشینی یزد با طبیعت را یکی از مفاهیم پایداری شهر دانست و اظهار کرد: رشته‌های قنات، شیوه اداره شهر و زندگی در اقلیم کویری و ... نماد پایداری در این شهر است و از افتخارات این منطقه تاریخی محسوب می شود.

وی افزود: اتحادیه اروپا میلیون‌ها یورو هزینه می‌کند تا  مفهوم استفاده از خشت و خاک برای زندگی امروز با کمترین عارضه طبیعی را در مقابل استفاده از سوخت‌های فسیلی و تولید هیدروکربن‌ها توسعه دهد.

شهردار تهران گفت: اوج کیمیا شدن خاک را در یزد شاهد هستیم و این موضوع را جهان نیز با ثبت جهانی یزد نشان داد چرا که تعداد شهرهایی که در دنیا به ثبت جهانی رسیدند محدود است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها یک سازمان اجتماعی هستند، حتی اگر در قانون نیز به این موضوع اشاره نشده باشد، گفت: شهرداری‌ها ویژگی‌های خاصی اعم از توجه به خواست مردم و اداره شهر همراه با مردم را دارند که موضوع مهمی است.

حناچی افزود: در قانون همه اختیارات به شهرداری ها داده نشده، اما معتقدم می توانیم از ظرفیت آرای مردم و نمایندگان مجلس استفاده کنیم.

وی مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست را لایحه منابع مالی پایدار، لایحه مالیات بر ارزش افزوده و اقدام اخیر دیوان محاسبات کشور عنوان کرد و افزود: تمام این موارد در درآمدهای شهرداری موثر است که در این مجمع پیرامون آنها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

کد خبر 404876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.