پیروز ایران مقابل قزاقستان با تیم دوم

تیم ملی ایران در دومین بازی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ قزاقستان را در سه ست متوالی از پیش رو برداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دومین بازی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک امروز چهارشنبه_ ۱۸ دی ماه_ ساعت ۱۱و ۳۰ دقیقه برگزار شد. باتوجه به آمار بازی های ایران و قزاقستان و مصدومیت برخی بازیکنان، کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران تیم دوم خود را در این مسابقه به بازی فرستاد.
 

ست نخست، ۲۸بر۲۶ به نفع ایران
امتیازات نخست را تیم ملی ایران کسب کرد اما درپی اشتباهاتی، قزاقستان سه بر چهار  پیش افتاد و در نهایت به امتیاز هشت رسید. بعد از وقت استراحت فنی اول ایران با گرفتن سه امتیاز بازی را به تساوی کشاند و با امتیاز گیری پی در پی با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ دوتیم به دومین وقت استراحت فنی رفتند.
قزاقستان بعد از وقت استراحت فنی دوم شروع به امتیاز کرد و ۱۷ بر ۱۶ پیش افتاد که کولاکوویچ مربی ایران برای این تیم وقت استراحت گرفت. 
هر دوتیم به امتیاز ۱۹ رسیدند و پایا پای پیش رفتند تا اینکه با سرویس خوب مرتضی شریفی و بی دقتی بازیکنان قزاقستان این ست با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به نفع ایران به پایان رسید.

ست دوم، ۲۵بر ۱۶ به نفع ایران
در ست دوم تا امتیاز پنج هر دوتیم پایاپای پیش رفتند که ایران با گرفتن سه امتیاز و با نتیجه هشت بر پنج به وقت استراحت فنی اول رسید.
بازیکنان جوان ایران که در این ست عملکرد بهتری نسبت به ست قبل از خود نشان داده اند اختلاف امتیاز را به شش رساندند و با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به وقت استراحت فنی دوم رفتند.
برخلاف ست اول وقت های استراحت به تیم قزاقستان کمکی نکرد و بازهم ایران بود که به امتیاز گیری ادامه داد، در نهایت بازیکنان قزاقستان بایک دفاع مانع از رسیدن ایران به امتیاز ۱۹ شدند.
سرویس جهشی میرزاجانپور امتیاز ۲۰ را برای ایران کسب کرد که بعد از کسب امتیاز سرویس خود او به تو برخورد کرد و بازی ۲۰ بر ۱۳ به نفع ایران شد.
دفاع خوب جواد کریمی و علی شفیعی روی تور و توپ گیری مرتضی شریفی امتیاز ایران را به ۲۵ رساند و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به نفع ایران به پایان رسید.

ست سوم، ۲۵ بر ۱۸ به نفع ایران
این ست هم مانند ست دوم تا امتیاز پنج پایاپای پیش رفت و بازهم ایران با نتیجه ۸ بر ۵ وقت استراحت فنی اول را گرفت. بازیکنان قزاقستان اشتباهات متعددی داشتند که مانع از امتیاز گیری آن ها شد، بازیکنان ایران هم از این موقعیت ها استفاده کردند و با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به وقت استراحت فنی دوم رفتند. تیم ایران باتوجه به پیروزی در دوست قبل، جلو بودن از حریف و کمتر شدن اشتباهات فردی روحیه بهتری نسبت به قزاقستان داشت که به امتیاز ۱۹ رسید. قزاقستان با یک دفاع امتیاز ۱۵ را کسب کرد اما بازهم ایران بازی را در دست گرفت و نتیجه را ۲۳ بر ۱۶ به نفع خود کرد. قزاقستان موفق شد دو امتیاز دیگر کسب کند اما  ایران بود که در نهایت به امتیاز ۲۵ رسید و بازی را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پایان رساند.

کد خبر 404871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.