حمله امیدهای ایران به طلسم۴۴ ساله

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال ایران در راه رسیدن به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو فردا در اولین دیدار خودش به مصاف ازبکستان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های انتخابی فوتبال المپیک توکیو ۲۰۲۰ در قاره آسیا از دیروز در کشور تایلند و شهر بانکوک آغاز شده و تیم ملی کشورمان هم به عنوان یکی از ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات به دنبال شکست طلسم ۴۴ ساله و صعود به رقابت‌های المپیک است.

تیم ملی ایران بعد از حضور در رقابت‌های ۱۹۷۶ مونترال کاناد دیگر امکان صعود به این مسابقات را پیدا نکرد و در این سالها همواره ضعف و ناکامی متوجه تیم ملی زیر ۲۳ سال بوده است. امسال هم بعد از صعود ناپلئونی از مرحله مقدماتی که با هدایت کرانچار همراه بود او از کار برکنار شد تا فرهاد مجیدی در این پست جانشینش شود. در ادامه اختلافاتی که بین مجیدی و حمید استیلی به عنوان مدیر فنی تیم به وجود آمد، استعفای مجیدی را به همراه داشت تا حمید استیلی به آرزوی خودش برسد و در این مدت به عنوان سرمربی تیم ملی امید بازیکنان جوان را برای رفتن به المپیک ۲۰۲۰ تمرین دهد.

حضور بازیکنان جوان و با انگیزه در لیست تیم ملی کشورمان که در جریان رقابت‌های لیگ هم درخشیده‌اند این امیدواری را ایجاد کرده تا شاگردان استیلی بتوانند با عبور از سد رقبای خودشان سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنند. امید نورافکن، محمد محبی، رضا شکاری،مهران درخشان‌مهر، معراج اسماعیلی، مهدی قائدی،محمدرضا آزادی، عارف آغاسی، مجتبی نجاریان، علی شجاعی، رضا دهقانی، علی شهسواری، محمد خدابنده‌لو، سینا زامهران ، مهدی محمدخانی نامهایی هستند که حمید استیلی برای حضور در رقابت‌های انتخابی برگزیده و بدون شک سرمربی تیم ملی باید نشان دهد که توانایی بسیار بیشتری نسبت به فرهاد مجیدی داشته و فدراسیون تنها به دلیل روابط او را انتخاب نکرده است.

تیم ملی امید ایران در حالی ظهر روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه به دیدار اولین حریف خودش یعنی ازبکستان می‌رود که بازیکنان ایرانی چند ماه قبل و تحت هدایت فرهاد مجیدی در یک بازی دوستانه موفق به شکست این حریف خودشان شدند ولی با این حال بازی دوستانه با رقابت رسمی تفاوت زیادی دارد و پیروزی در گام اول می‌تواند شانس امیدها را برای رسیدن به المپیک زیاد کند. چین و کره جنوبی دیگر همگروه‌های فوتبال ما هم در بازی دیگر این گروه به دیدار یکدیگر می‌روند تا هیجان فوتبالی دوباره قاره اسیا را در بر بگیرد.

مسیر صعود

۱۶ تیم حاضر در این مسابقات در ۴ گروه ۴ تیمی تقسیم شده‌اند. تیم ایران در گروه سوم این رقابت‌ها و در کنار ازبکستان، چین و کره جنوبی قرار گرفته است و دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها صعود می‌کنند. تیم‌های گروه ایران در صورت صعود به دو تیم برتر گروه D خواهند خورد. در گروه D یا گروه چهار مسابقات تیم‌های ویتنام، کره شمالی، اردن و امارات عربی متحده حضور دارند.

دو تیم ویتنام و کره شمالی براساس سیدبندی دو تیم اول این گروه در حال حاضر هستند. با این وجود تیم ایران اگر از گروه خودش صعود کند به یکی از چهار تیم ویتنام، کره شمالی، اردن و یا امارات خواهد خورد. در صورت موفقیت امیدهای ایران در مرحله یک چهارم این تیم به جمع چهارتیم پایانی صعود خواهد کرد و اگر بتواند در نیمه‌نهایی حریفش را شکست بدهد به المپیک صعود خواهد کرد.

در واقع تیم امید ایران اگر بتواند در سه بازی مرحله گروهی و دو بازی مرحله حذفی نتیجه بگیرد تنها با ۵ بازی می‌تواند طلسم ۴۴ ساله نرسیدن به المپیک را بشکند.

کد خبر 404870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.