بیسوادی در اصفهان روبه پایان است

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید دین خود را به شهدای مدافع وطن با کار و تلاش به وطن باید ادا کنیم و این کمتر توقع سردار سلیمانی و سایر شهدای مدافع وطن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از فریدونشهر، بهمن امیدقائمی امروز(چهارشنبه)در جلسه قطب سواد آموزی مناطق غرب استان اصفهان در فریدونشهر با تسلیت شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: صداقت، همت، تلاش و تعهد خدمت به وطن که در وجود سردار سلیمانی بود، باید سرلوحه مسئولان قرار گیرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: باید دین خود را به شهدای مدافع وطن با کار و تلاش به وطن باید ادا کنیم و این کمتر توقع سردار سلیمانی و سایر شهدای مدافع وطن است.

امیدقائمی با اشاره به سختی کار سوادآموزی در مناطق غرب استان به دلیل پراکندگی روستاها و محرومیت‌های موجود، گفت: کارکردن در منطقه غرب استان توان مضاعف می‌طلبد و خوشبختانه در این زمینه شاهد موفقیت‌هایی در دوره‌های مختلف سوادآموزی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه سوادآموزی فعالیتی است که در ظاهر کار پیدا نیست اما در بطن آن اگر توجه شود تمام حوزه‌ها را در خود جای داده است، افزود: در استان اصفهان صدها نفر از طریق نهضت سواد آموزی باسواد شده‌اند که امروز به مدارج علمی بالایی رسیدند و یا کارآفرین شدند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان  تصریح کرد: اگر به فعالیت‌های کشورهای توسعه یافته نگاه شود می‌بینیم که یادگیری الزامی و مادام العمر شده است و شهرداری‌ها موظف به برگزاری کلاس و برنامه آموزشی در هر هفته شده‌اند و مردم نیز الزامأ باید در این برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

امیدقائمی خاطرنشان کرد: با همت مدیران آموزش و پرورش در سراسر استان، دو سال متوالی است که استان اصفهان رتبه برتر کشور را به دست آورده است و  امروزه کمتر بیسوادی در استان پیدا می‌شود.

بیسوادی سفید با مدرک رنگارنگ در کشور نگران کننده است

در ادامه علی نیکخواه اظهار کرد: با تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره) خدمات ارزنده‌ای انجام شده است.

مدیرآموزش و پرورش فریدونشهر گفت: ممکن برخی تصور کنند که در شهرستان فریدونشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی آمار بیسوادی زیاد باشد اولیکن با همت نهضت سوادآوزی این شهرستان سال گذشته ۱۵۰ نفر باسواد شدند و امسال این میزان با سوادی به دو برابر یعنی۲۵۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه امروزه بیسوادی سفید با مدرک رنگارنگ در کشور مشکل و ضرر آن بیشتر از بیسوادی معمولی است، افزود: آگاهی و دانایی لازمه یک زندگی اجتماعی است و امیدواریم مدرک گرایی در کشور برداشته شود، توسعه و ترقی کشور در تمام زمینه‌ها نیازمند سواد همراه با آگاهی و دانایی است.

کد خبر 404868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.