توانمندسازی سالمندان با تشکیل گروه کُر "آوای نصف جهان"

مدیر باغ تجربه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: هدف از تشکیل گروه کُر آوای نصف‌جهان تکریم و توانمندسازی سالمندان و افزایش امید به زندگی در میان آنها است و تأکید بر اینکه هیچ‌وقت برای یادگیری و مشارکت اجتماعی دیر نیست.

فهمیه سادات کدخدایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه باغ تجربه یک گروه سرود داشت و درصدد ارتقا این گروه برآمدیم اظهار کرد: برای آموزش و ارتقا گروه مازیار زارع به ما پیوست و  چون اعتقاد داشتیم که این افراد در صدای خود احساس بکر و تأثیرگذارتری دارند قطعات را نیز بر همین اساس انتخاب کردیم که شامل قطعاتی قدیمی است که افراد با آنها خاطره داشتند و به خوبی آنها را درک می‌کردند تا به دنبال آن اجرای خوبی هم داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای اعضای این گروه ادامه داد: گروه بیش از یک سال به صورت مستمر و به رهبری مازیار زارع تمرین و ۱۰ قطعه قدیمی را آماده اجرا کرد و تمام اعضای گروه سواد موسیقیایی خوبی پیدا کرده و برای نخستین بار ۱۰ دی ماه به روی صحنه رفتند و اجرای زنده داشتند.

مدیر باغ تجربه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به حضور چهار نوازنده پیانو، ویولن و پرکاشن در گروه آوای نصف‌جهان بیان کرد: مردم اصفهان بسیار هنردوست هستند و استقبال خوبی از این اجرا داشتند. گروه کُر شهروندان ارشد آوای نصف‌جهان قابلیت اجرا در مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان و حتی در سطح ملی را پیدا کرده است و آن‌قدر حرفه‌ای شده‌اند که ‌حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی اضافه کرد: استقبال مخاطبان از این اجرا بسیار خوب بود، به‌طوری که در روز دوم اطلاع‌رسانی برنامه بلیت آن به پایان رسید. همچنین این اجرا بازتاب خوبی در رسانه‌ها داشت و چند صفحه پرمخاطب در اینستاگرام نیز فیلم این اجرا را منتشر کرده بودند که کامنت‌ها و بازخورد بسیار خوبی دریافت کرده بودند. قالب اجرای برنامه برای مردم جالب بود و حتی از شهرهای دیگر نیز برای اطلاع از کم و کیف اجرای این برنامه با ما تماس ‌گرفتند.

کدخدایی با اشاره به اجرای یک ساعت و نیم برنامه توسط اعضای سالمند این گروه تصریح کرد: بسیاری از مخاطبان تقاضای اجرای مجدد برنامه را داشتند و خوشبختانه تا امروز شاهد بازخورد خوب و مثبتی بوده‌ایم.

به گفته وی، هدف از تشکیل گروه کُر آوای نصف‌جهان تکریم و توانمندسازی سالمندان و افزایش امید به زندگی در میان آنها است و تأکید بر اینکه هیچ‌وقت برای یادگیری و مشارکت اجتماعی دیر نیست.

مدیر باغ تجربه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به محقق شدن رویکرد این مرکز در ایجاد امید، انگیزه و نشاط اجتماعی و فردی، درباره سایر فعالیت‌های باغ تجربه گفت: باغ تجربه به عنوان دفتر تخصصی سالمند در ابعاد گوناگون فرهنگی، آموزشی و برنامه‌های تفریحی فعالیت دارد که یکی از اهداف آن توانمندسازی سالمندان است. برنامه‌های مختلفی مانند گروه تئاتر و قصه‌گویی داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ارشد علاقه‌مند به عضویت در باغ تجربه اصفهان نیز می‌توانند با به همراه داشتن کپی کارت ملی و دو قطعه عکس به این مرکز واقع در کنارگذر اتوبان شهید صیاد شیرازی، جنب پارکینگ شماره ۴ باغ غدیر مراجعه کرده و به صورت رایگان از خدمات آن استفاده کنند.

کد خبر 404860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.