احداث اولین شهرک صنعتی پسماند شرق کشور

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: شهرک خصوصی پسماند این استان، اولین مجموعه ملی صنعتی حوزه پسماند در کشور است که با هدف ساماندهی هرچه مطلوب‌تر پسماندهای تولیدی صنعتی و ویژه استان و پیشگیری و به حداقل رساندن مشکلات ناشی از آن در خراسان رضوی احداث خواهد شد.

به گزارش ایمنا، میثم کرمانی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و تلاش تمامی دستگاه‌ها اجرای این پروژه مهم در حوزه زیست محیطی استان با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به تعیین وظایف هریک نهادها، افزود: با توجه به ظرفیت و توان تخصصی حوزه مدیریت محیط زیست سازمان همیاری و تجربیات موفق این حوزه، پروژه احداث شهرک صنعتی پسماند استان در راستای کمک به رفع بسیاری از معضلات و مسائل محیط زیستی ناشی از تولید پسماند بر مدیریت شهری و زندگی شهروندان از سوی استانداری به سازمان همیاری شهرداری‌های به عنوان سرمایه‌گذار و مجری احداث شهرک خصوصی پسماند استان واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی عنوان کرد: پس از این جلسه با تعیین وظایف هر یک از دستگاه‌ها پروژه وارد فاز مطالعاتی، اخذ مجوزات لازم،اختصاص پهنه و آغاز عملیات زیرساختی خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن باشیم.

کرمانی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای فراخوان شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف مرتبط با پسماند، اضافه کرد: این فراخوان به منظور جذب شرکت‌های مختلف درحوزه‌های صنعتی، ویژه، بازیافت، فرآوری، تفکیک و ... پسماند جهت استقرار در شهرک خصوصی پسماندصنعتی استان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرک خصوصی پسماند استان، اولین مجموعه ملی صنعتی حوزه پسماند در کشور است که با هدف ساماندهی هرچه مطلوب‌تر پسماندهای تولیدی صنعتی و ویژه استان و پیشگیری و به حداقل رساندن مشکلات ناشی از آن در خراسان رضوی احداث خواهد شد.

کد خبر 404859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.