تفاوت قیمت دلار در بازار آزاد و سایت های مرجع امروز ۱۸ دی!

بررسی های میدانی حاکی از آن است که دلار آمریکا در بازار آزاد با قیمتی بیش از ( ۱ هزار و ۱۰۰ تومان) نرخی که در سایت های مرجع اعلام می شود، مورد خرید و فروش قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، از فرماندهان نظامی عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای گذشته و موضع گیری های ضد و نقیض مسئولان دولتی ایالات متحده بر اساس این حمله تروریستی تعداد زیادی از بازار های معاملات اقتصادی ایران و جهان از جمله بازار معاملات نقدی سکه، طلا و ارز را تحت تاثیر قرار داده است.

بر این اساس تحولات بازارهای مهم اقتصادی کشور به تاثیر از نوسانات چشمگیر و روزافزون بازارهای جهانی با تغییرات چشمگیری همراه شده است. نکته قابل توجه در این ارتباط تفاوت قیمت های اعلامی توسط برخی سایت های مرجع و قیمت هایی است که در بازار آزاد و کانال های تلگرامی اعلام می شود.

تعداد زیادی از سایت های مرجع نرخ دلار را نسبت به روز گذشته ثابت یا کاهشی نشان می دهند و عدد روی سایت بین ثبات یا کاهش مردد است.

اما بر اساس تحقیقات میدانی خبرنگار ایمنا، آخرین وضعیت معاملات سکه و ارز در بازارهای شاخص اصفهان حاکی از آن است که تعداد زیادی از صرافی های مرکزی از هرگونه خرید و فروش ارز خودداری کرده و کاغذهای از قبل پرینت گرفته شده کوچکی مبنی بر فعال نبودن واحد صنفی خود را به درب مغازه ها نصب کرده اند؛ این در حالی است که بر اساس قوانین نظام صنفی هرگونه تعطیلی یا مرخصی واحدهای صنفی حساس همچون صرافی ها و فروشندگان طلا تنها با مجوز رسمی اتحادیه های کشوری قابل انجام است و در غیر این صورت تعطیلی واحد صنفی، اخلال در روند معاملات بازار تلقی می شود.

برخی فروشندگان بازار آزاد ارز در گفتگو با خبرنگار ایمنا از افزایش چشمگیر قیمت ارزهای شاخص همچون دلار و یورو در بازار خبر داده اند، بر اساس گفته های دلالان بازار، قیمت دلار از ۱۴ هزار و ۱۰۰ تا ۱۵ هزارتومان متغیر بوده و ارزش یورو نیز به بیش از ۱۷ هزارتومان در معاملات آزاد رسیده است.

همچنین بر اساس گزارشات میدانی و دسترسی خبرنگار ایمنا به برخی از کانال های ارتباطی فعالان بازار، کانال های غیر رسمی دلالان شاخص بازار در شبکه های اجتماعی که اطلاعات منتشر شده در آنها، تنها در میان دلالان بازار پخش می شود، نیز از افزایش چشمگیر دلار در روند معاملات امروز خبر داده اند، در این میان تعداد زیادی از دلالان نیز دست از خرید و فروش کشیده اند و منتظر مخابره اطلاعات بیشتر از آینده وضعیت دلار و دیگر ارزهای شاخص هستند.

کد خبر 404858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    1 0
    با این وضعیت اقتصاد ما روز به روز بدتر میشود ارزش پولمان روزانه کم می شود قدرت خرید طبقات کم درامد بکلی از بین رفته کسب کار ها در رکود است و اکثریت مردم به سختی زندگی می کنند کاش مسئولین کاری کنند که کشور از این وضعیت بیرون بیاید واقعا شرایط خیلی بد است