۳۹۱۶ زندانی در اصفهان در سال جاری آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: در سال جاری سه هزار و ۹۱۶ زندانی از زندان‌های استان با استفاده از شرایط آزادی مشروط، تخفیف مجازات و پایان حبس آزاد شدند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار آزادی زندانیان، اظهار کرد: سه هزار و ۹۱۶ زندانی از زندان‌های استان با استفاده از شرایط آزادی مشروط، تخفیف مجازات و پایان حبس آزاد شدند.

وی در خصوص آزادی زندانیان مشروط، افزود: امسال ۶۲۸ زندانی با بهره‌گیری از شرایط آزادی مشروط، ۶۲۱ زندانی با بهره از شرایط تخفیف مجازات و گذشت شاکی همچنین دو هزار و ۶۶۷ نفر نیز به دلیل پایان حبس آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در خصوص چگونگی مشمول آزادی شدن زندانیان، گفت: اعلام حائز شرایط بودن زندانی برای بهره‌مندی از تسهیلات یاد شده در زندان‌ها منوط به تائید عملکرد زندانی بنا بر گزارش روسای زندان‌ها، مدیران و مددکاران خوابگاه‌ها در مدت زمان تحمل حبس و همچنین امتیاز حضور زندانی‌ها در برنامه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

وی نداشتن شغل را از مهمترین مشکلات زندانیان پس از آزادی دانست و گفت: در حال حاضر تمام شرایط بهره‌مندی زندانیان از فعالیت‌های مختلف حرفه آموزی در زندان‌ها فراهم شده و زمینه بازگشت سالم زندانی به آغوش جامعه و خانواده او مهیاست اما پیگیری مشکلات شغلی درآمدی او پس از آزادی از مهمترین دغدغه‌هایی است که امیدواریم مسئولان و خیران در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

کد خبر 404856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.