ضرورت تدوین برنامه جامع بازآفرینی بافت فرسوده بیرجند

شهردار بیرجند به توزیع نامتوازن اعتبارات اعم از کاربری‌ها و دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید در قالب برنامه‌های جامع، اقدامات مشترکی برای بازآفرینی بافت فرسوده تعریف شود.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید اظهار کرد: مهم ترین مساله در حوزه بازآفرینی بافت ناکارآمد، هویت‌بخشی به این بافت است.

وی اضافه کرد: از دیگر اشکالاتی که از لحاظ مدیریتی در این حوزه وجود دارد تعاریف اشتباه از بافت‌های فرسوده است که باعث از دست دادن بسیاری از قسمت‌های این بافت و آثار تاریخی و ارزشمند آن شده است.

شهردار بیرجند به توزیع نامتوازن اعتبارات اعم از کاربری‌ها و دستگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باید در قالب برنامه‌های جامع، اقدامات مشترکی برای بازآفرینی بافت فرسوده تعریف شود.

جاوید یادآور شد: بسیاری از پروژه‌های شهرداری با هدف ایجاد پویایی در محلات اجرای می‌شود که از آن جمله می‌توان به پروژه فرهنگسرای شهرداری در خیابان ۱۷ شهریور اشاره کرد.

وی با اشاره به ورود بخش خصوصی و امکان استفاده از ظرفیت امکانات ملی در بازآفرینی بافت فرسوده شهری، تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های شهرداری که باعث رونق محلات بافت فرسوده شده می‌توان به اجرای طرح فرزان اشاره کرد.

شهردار بیرجند گفت: تکثر و تعدد میراث فرهنگی در بیرجند شامل باغات، آب انبارها، تکایا و مساجد، خانه‌ها و ... از مزایای بافت فرسوده شهری در این شهر است که قابل اهمیت و توجه است.

کد خبر 404850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.