۷۷۲ زندانی در اصفهان بخشیده شدند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان از عفو ۷۷۲ زندانی در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد زندانی که مشمول عفو شده‌اند تا کنون ۶۲۸ نفر آزاد شده‌اند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار عفو زندانیان در سال جاری، اظهار کرد: در نه ماهه امسال ۷۷۲ زندانی از شرایط عفو بهره‌مند شده‌اند.

وی در خصوص انواع عفو این زندانیان افزود: تعداد ۳۶۹ نفر از عفو منجر به تقلیل مجازات، ۳۲۳ نفر از عفو عمومی و ۸۰ مورد از عفو موردی استفاده کرده‌اند که از این مجموع تعداد ۶۲۸ نفر تا به حال منجر به آزادی شده است.

مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه استفاده زندانی از عفو شرایط خاصی دارد، تصریح کرد: مشمول استفاده از عفو باید از سوی رئیس زندان اعلام شود و پس از آن در کمیسیون عفو یا اعلام به قضات و مجموعه قضایی پیگیری شود.

وی در خصوص شرایط دیگر زندانیان برای استفاده از عفو گفت: در چند سال اخیر با عنایت مسئولان قضایی کشور و استان شرائط زندانیانی که در زمینه حفظ قرآن تلاش و کوشش کنند و بیش از پنج جزء قرآن را حفظ نمایند به صورت ویژه در کمیسیون عفو مورد بررسی قرار گرفته و به مرکز اعلام می‌شود تا تخفیفات یا عفو مورد نظر شامل این زندانیان شود.

عضو کمیسیون عفو استان اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ روحانی در سطح زندان‌های استان در زمینه حفظ و قرائت قرآن برای مددجویان آموزش های لازم را ارائه می‌دهند.

کد خبر 404847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.