سرمایه فولاد مبارکه به ۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

سرمایه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با موافقت مجمع عمومی فوق العاده این شرکت به ۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجمع عمومی فوق العاده شرکت فولاد مبارکه اصفهان پیش از ظهر امروز - چهارشنبه ۱۸ دی ماه- برای تصمیم گیری در مورد افزایش سرمایه از محل سود انباشت این شرکت برگزار شد و پیشنهاد هیئت مدیره این شرکت مبنی بر افزایش سرمایه از ۱۳ هزار میلیارد به ۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال مالی جاری، با اکثریت آرا تصویب شد. در این مجمع با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۶۱ درصدی از محل سود انباشته مورد موافقت سهامداران قرار گرفت تا "فولاد" به دومین شرکت بزرگ بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی بعد از بانک تجارت تبدیل شود.

این جلسه با حضور ۶۳ درصدی اعضا و سهامداران شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

"تغییر سال مالی شرکت" نیز از دیگر پیشنهادات این جلسه بود که اعضا و سهام داران به آن رأی ندادند؛ این پیشنهاد با توجه به گسترش این شرکت و افزایش زیرمجموعه‌های آن مطرح شده بود.

همچنین اضافه شدن روزنامه ایران در راستای اطلاع رسانی بهتر اقدامات این شرکت و همچنین افزایش اعتبار کمک‌های شرکت فولاد به بخش‌های مختلف نیازمند از ۱۵ میلیارد به ۲۵ میلیارد تومان از دیگر موارد مورد تأیید اعضا این جلسه بود.

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این جلسه با بیان اینکه این شرکت از نظر تأمین مواد اولیه در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: افزایش سرمایه، اصلاح ساختار مالی را به دنبال دارد و سبب افزایش قدرت شرکت فولاد در بازار سرمایه می‌شود.

وی اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه در هشت ماهه نخست امسال بیش از پنج میلیون تن تولید فولاد و سهمی نزدیک به ۴۰ درصد از بازار فولاد کشور داشته است.

عظیمیان افزود: مجموع گروه فولاد مبارکه نیز بیش از شش میلیون و ۲۸۰ هزار تن تولید فولاد داشته که بیش از ۴۵ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

۷۵۰ هزار تن افزایش تولید فولاد مبارکه در ۹ ماهه امسال

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به ۷۵۰ هزار تن افزایش تولید این شرکت در ۹ ماهه امسال، گفت: تولید این شرکت در سال جاری به بیش از پنج میلیون و ۹۷۲ هزار تن رسیده است که رشد اصلی در تولیدات مربوط به تولید تختال بوده است.

عظیمیان با اشاره به میزان فروش در ۹ ماهه سال جاری، خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از پنج میلیون و ۷۵۲ هزار تن فروش محصولات داشتیم که نسبت به دوره قبل ۶۰۰ هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این مدت فروش داخلی شرکت چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن و صادرات این شرکت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است، افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۸۷۰ هزار تن افرایش در صادرات وجود داشته و از این جهت وضعیت شرکت فولاد مبارکه مناسب است.

عظیمیان با بیان اینکه سال گذشته شرکت فولاد مبارکه توسط آمریکا یک شرکت تروریستی نامگذاری شد و با مشکلاتی مواجه شدیم اما با تلاش، امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد صادرات داشتیم؛ اعداد بیانگر این است که تحریم‌ها را توانستیم با ترفندها و راهکارها دور بزنیم و امیدواریم در سه ماه آینده نیز فروش خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مبلغ ریالی این فروش در ۹ ماهه گذشته ۲۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با کل فروش سال گذشته که ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه در شش ماهه سال جاری سود ناخالص شرکت با رشد ۱۲۵ درصدی به ۱۰ هزار و ۴۰ میلیارد تومان رسید، گفت: سود عملیاتی شرکت نیز در این مدت با ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، رشد ۹۹ درصدی داشته است.

عظیمیان تصریح کرد: سود خالص شرکت فولاد مبارکه در شش ماهه امسال هشت هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان است که ۸۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد؛ سود هر سهم ۳۴ تومانی به ۶۲ تومان و شش ریال یعنی ۸۲ درصد افزایش داشته است.

سود هر سهم فولاد مبارکه به ۵۷۱ تومان رسید

وی با بیان اینکه سود هر سهم در ابتدای امسال ۳۵۰ تومان بوده است، افزود: ارزش این سهم در بازار سرمایه حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود؛ همچنین ارزش بازار فولاد مبارکه در روز ۱۵ دی ماه امسال، ۷۴ هزار میلیارد تومان برآورد شد و سود هر سهم به ۵۷۱ تومان رسید، این در حالی است که در نیمه ابتدای امسال برنامه تقسیم سود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی را داشتیم که با تصویب افزایش سرمایه شرکت ارزش بازار فولاد مبارکه به ۷۴ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به رقابت این شرکت با پتروشیمی خلیج فارس در بورس، گفت: گاهی فولاد مبارکه نفر اول سازمان بورس است و گاهی پتروشیمی اما مقام دوم ارزش بازار سرمایه در سازمان بورس به فولاد مبارکه تعلق دارد.

عظیمیان با مقایسه سود سرمایه گذاری در شرکت فولاد مبارکه با بازار طلا و ارز، اظهار کرد: براساس آمارها سرمایه گذاری در بازه کوتاه مدت ۷۴ درصد، در شش ماه ۴۱ درصد، یکساله ۱۳۱ درصد و دو ساله ۲۹۳ درصد است که فاصله معنا داری را نشان می‌دهد، قطعاً اگر سرمایه گذاری در بخش تولید انجام شود مزایای مناسبی به همراه دارد.

وی با اشاره به پیشنهاد افزایش سرمایه هشت هزار میلیارد تومانی شرکت از محل سود انباشت، گفت: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای مخارج سرمایه‌ای بابت تکمیل طرح‌های در دست اجرا و ۶۴۸ میلیارد تومان برای افزایش شرکت‌های فرعی و ۲۴۷ میلیارد برای تملک سرمایه گذاری‌های بلند مدت و حدود شش هزار میلیارد برای تأمین و ذخیره الکترود هزینه شده است.

ذخیره کالای استراتژیک الکترود گرافیتی تا سه سال آینده

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: الکترود گرافیتی یک کالای تحریمی است و به تازگی تحریم‌های آمریکا روی این کالا شدت یافته است اما فولاد مبارکه طبق دستوری که از مقامات کشور داشت؛ این کالای استراتژیک را برای سه سال آینده ذخیره کرده است تا تولید با وقفه مواجه نشود.

عظیمیان با بیان اینکه در زمینه تأمین الکترود وضعیت باثباتی در فولاد مبارکه شاهد هستیم، افزود: در کنار الکترود گرافیتی که مصرف دائمی و اصلی فولاد است مواد مصرفی و اولیه دیگری نیز وجود دارد که باید از خارج تأمین شود اما برای آنها هم اقداماتی شده که شرکت با چالش مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت از نظر تأمین مواد مورد نیاز در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: این حرکت فولاد مبارکه سبب شد که با تأمین نیازهای خود و ثبات در تأمین الکترود در بازار کاهش قیمت این کالا را شاهد باشیم چرا که غول مصرف صنایع فولاد الکترود است و ما توانستیم این کالا را برای سه سال آینده ذخیره کنیم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه، اصلاح ساختار مالی را به دنبال دارد، اعلام کرد: فولاد مبارکه قدرت بیشتری را برای حضور در بازار سرمایه به دست خواهد آورد که اقدام مناسبی در راستای تقویت مالی شرکت فولاد مبارکه است.

کد خبر 404846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.