کاهش ۳۴ درصدی حوادث آسانسور امسال نسبت به سال ۹۷

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: حوادث آسانسور امسال نسبت به سال ۹۷، ۳۴ درصد کاهش داشته و مطمئنا این کاهش حوادث در سال‌های آتی ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، محمدهادی قانع با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۵۹ حادثه حبس شدن در آسانسور به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز گزارش شده است، اظهار کرد: تعداد محبوس‌شدگان در این حوادث بسته به ظرفیت آسانسور از یک تا هفت نفر اعلام می‌شود.

قانع با اشاره به آمار یک هزار و ۶۰۴ حوادث آسانسور در سال ۹۷ از کاهش ۳۴ درصدی این حوادث در امسال خبر داد و افزود: یکی از دلایل کاهش آمار حبس در آسانسور، بازدیدهای ایمنی پیشگیرانه توسط کارشناسان ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از ابتدای سال ۹۸ است، تاکنون بیش از ۴۵۰ ساختمان در شیراز ضمن بازدید، ارزیابی دوام و استحکام، شناسنامه‌دار شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: در این شیوه برای ساختمان‌هایی که وضعیت مطلوب دارد و نیز ابنیه‌ای که با رفع نواقص به ارتقاء کمی و کیفی استحکام و پایداری می‌رسد، شناسنامه ایمنی صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی که در مواقع بحران مورد استفاده امدادی قرار می‌گیرد و ساختمان‌های بزرگ (مجتمع‌ها و مراکز تجاری) در اولویت بررسی وضعیت ایمنی قرار دارند.

قانع با بیان اینکه یکی از دلایل عمده حبس در آسانسور، نقص فنی در سیستم آسانسورها است، اضافه کرد: به صورت میانگین روزانه حدود پنج حادثه آسانسور به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز گزارش می‌شود که علاوه بر نقص فنی، تعدادی از حوادث آسانسور ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی مانند سوار شدن مازاد بر ظرفیت گزارش شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: خوشبختانه امسال تعداد حوادث سقوط آسانسور، مصدوم و فوتی حاصل از این حوادث صفر بوده است و در این خصوص گزارشی نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه این باور را که در صورت حبس در آسانسور، سرنشینان با اتمام اکسیژن روبه‌رو می‌شوند صحیح نیست، اظهار کرد: در بازه زمانی کوتاه، اکسیژن داخل کابین از بین نمی‌رود. با این حال توصیه می‌شود سالمندان و کودکان به‌تنهایی از آسانسور استفاده نکنند؛  برخی از کودکان در هنگام ورود به آسانسور فرمان‌های متفاوتی به کلیدهای آسانسور می‌دهند که می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

کد خبر 404844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.